بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
شرکت «بسته بندی ایران» با نماد فبیرا طی روزهای اخیر اقدام به شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام در سامانه کدال نموده است. در شرایطی از سوی شرکت هیچ تغییر با اهمیتی گزارش نشده است که پس از این نامه قیمت سهم در محدوده 700 تومان یعنی 20 درصد بالاتر بازگشایی شد!
کد خبر : ۱۷۴۸۳۰
به گزارش بورس نیوز، فبیرا در 2 ماه گذشته از 150 تومان به قیمت 700 تومان رسیده است. البته ماه گذشته نیز شاهد شفاف سازی دیگری با همین محتوا از شرکت بوده ایم.



اما «بسته بندی ایران» که از زیرمجموعه های صنایع بهشهر است در سال 96 زیان 12 میلیاردی شناسایی کرده و به نظر نمی رسد تغییر با اهمیتی در فعالیت عملیاتی شرکت رخ داده باشد. در همین گزارش زیان انباشته 80 میلیارد تومانی ، 10 برابر سرمایه 8 میلیاردی است و مدت هاست که شرکت مشمول ماده 141 قانون تجارت است و برای جلوگیری از انحلال، ملزم به افزایش سرمایه خواهد بود.

بنابراین یکی از عوامل احتمالی اقبال بازار به فبیرا می تواند به همین موضوع مرتبط باشد چرا که با توجه به معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها در سال 97 و واقع شدن زمین شرکت در اتوبان فتح تهران، شاید سهامداران نیم نگاهی به افزایش سرمایه داشته باشند. هیات مدیره شرکت با اطلاع رسانی در این زمینه میتواند به شفافیت بیشتر نوسان سهم کمک کند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر