بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: امسال یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.
کد خبر : ۱۷۴۸۷۲
به گزارش بورس نیوز، محمدباقر نوبخت دیشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که در استانداری یزد برگزار شد اظهار داشت: امسال دومین سال برنامه ششم است و برنامه‌های مختلفی در این زمینه داریم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته موضوع رشد تولید و اشتغال را از دو مسیر دنبال کردیم افزود: برای این دو هفته الان که سال 96 تمام شده نیاز به ارزیابی مقدماتی داریم که اعلام کنیم چه قرار است در سطح ملی برای اقتصاد کشور انجام شود و سهم هر استان در این امر توسعه چقدر است.
وی تصریح کرد: سال گذشته برای دستیابی به موضوع رشد تولید و موضوع اشتغال از مسیر سرمایه گذاری عمل کردیم و راه درست دستیابی به اشتغال و تولید بیشتر سرمایه گذاری است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ادامه داد: سرمایه گذاری در سال گذشته از دو مسیر انجام شد که از یک مسیر تلاش کردیم واحدهای تولیدی بخش خصوصی را از طریق تسهیلات نظام بانکی فعال کنیم و 18 هزار میلیارد تومان به حدود بیش از 24 هزار واحد تولیدی کشور تسهیلات اعطا شد.
نوبخت ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد که به هر واحد کمتر از یک میلیارد دلار داده شد چرا که ما قصد نداشتیم این مبلغ 18 هزار میلیارد تومان را بین چند بنگاه بزرگ تامین کنیم و بانک‌ها واحدهای کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهد.
وی گفت: مسیر دیگر سرمایه‌گذاری ما در سال گذشته معطوف به طرح‌های عمرانی دولتی بود و 42 هزار و 100 میلیارد تومان از خزانه برای این امر اختصاص دادیم و با موارد مختلف دیگر بیش از 50 هزار میلیارد تومان در سال گذشته به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور افزود: محصول این دو سبب شد که برای 819 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم که البته 18 هزار نفر هم موفق به پیدا کردن کار نشدند و به تعداد بیکاران قبلی ما افزوده شدند، البته میزان کار ایجاد شده هم کارنامه بسیار خوبی بود.
نوبخت ادامه داد: با این اقداما ما توانستیم نرخ بیکاری را از 12 و 3 دهم درصد به 12 و یک دهم درصد کاهش دهیم و امسال هم برنامه‌های متعددی برای این موضوع در نظر داریم.
وی با اشاره به اینکه سیاست مهار تورم و یک رقمی نگاه داشتن تورم در سال گذشته انجام شد گفت: ما برای امسال دیگر تصمیم نداریم که مثلا برای حدود 836 هزار نفر جدید برنامه‌ریزی کنیم و 819 هزار نفر مشغول به کار شوند و تعدادی هم بیکار بمانند بلکه قصدمان این است که نه تنها 840 هزار نفر وارد بازار کار شوند، بتوانیم از کسانی که در سنوات گذشته شغل پیدا نکردند هم شاغل شوند.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خاطرنشان کرد: به همین جهت ما امسال برای یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی برنامه‌ریزی کردیم و 12 طرح با 73 هزار و 400 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم.
نوبخت به ظرفیت های استان یزد در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: امسال بودجه بسیار خوبی برای میراث فرهنگی کشور در نظر گرفته شده و یزد شایستگی آن را دارد که نسبت به دیگر استانها از سهم بیشتری برخوردار باشد و در راستای توسعه صنعت گردشگری در یزد اقدامات لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه در آغاز امسال با شوکی مواجه شدیم که در واقع این شوک یک رهاوردی از سال قبل بود گفت: از نیمه دوم سال قبل ما با یک نابسامانی در بازار ارز مواجه شدیم.
نوبخت تصریح کرد: خیلی برایمان مهم بود چرا بازار ارز که در چهار سال گذشته متعادل بود، از نیمه دوم سال گذشته تعادل خود را کم کم از دست داد و اقتصاد کشور را تحت شعاع قرار داد.
معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه دولت در اقتصاد سیاسی تعادل اقتصاد و رشد آن است که نهایتا به توسعه منجر می‌شود بیان کرد: اقتصاد چهار بازار اصلی کالا، کار، سرمایه و پول را دارد که بازار کالای ما به نسبه یک تعادلی دارد.
وی تصریح کرد: بازار دیگر ما بازار کار بود که با یک نابسامانی بزرگی مواجه بود که خالص اشتغال ما طی یک چهار سال قبل از 92 تنها 14 هزار نفر بود و این رقم کم به نسبت رقم اشتغال ایجاد شده در سال قبل بسیار کم بوده است.
نوبخت بیان کرد: بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول در تمامی قریب به اتفاق شاخص‌ها هم عملکرد خوب بود و هم پیش‌بینی که از آینده ایران دارند رو به پیشرفت است.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بازار سرمایه ما هم رو به پیشرفت و توسعه بوده گفت: در بازار پول در عرصه ارز که یک بازار فرعی است با عدم تعادل و شوک از نیمه دوم سال قبل مواجه شدیم.
وی با اشاره به اینکه عرضه ارز ایران از دو محل تامین می‌شود بیان کرد: یک مسیر از طریق عرضه ارز نفتی است و دومین مورد هم مربوط به ارز غیر نفتی است که مجموع این دو درآمد ارزی کشور بیش از 90 میلیارد دلار بود.
نوبخت خاطرنشان کرد: مصارف ایران هم در دو عرصه بود که یکی در حوزه واردات کالا و واردات خدمات بود که جمع این دو نهایتا 80 میلیارد دلار بوده و از درآمد ارزی کمتر است و به این ترتیب این بازار نباید دچار شوک و نوسان می‌شد پس مشخص است که یک عامل در حال تحرک است.

بر اساس گزارش تسنیم ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد: به همین جهت سیاست‌های جدیدی اعمال کردیم که در دو بخش خلاصه می‌شود که شامل مدیریت عرضه و مدیریت تقاضا است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
با فعال شدن طرح های عمرانی نیمه تمام مثلا ساخت راه آهن سریع السیر تهران قم اصفهان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵
ساخت راه آهن چابهار - زاهدان = ایجاد اشتغال پایدار از طریق توسعه صادرات به هند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
نوسازی بیمارستان های فرسوده - ساخت کلینیک های دندانپزشکی دولتی - نوسازی بافت های فرسوده شهری باعث ایجاد اشتغال پایدار میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
شهرداری ها باید خصوصی شوند = صدور جواز ساخت شهرداری به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
ایجاد اشتغال = طرح اتصال ریلی شهر امیرکبیر-اراک-مهاجران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
⚡️500000 مهندس ساختمان بیکارند

مهندس عمران
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
احداث آزادراه قم-شازند که قطعه‌ای از مسیر تهران-جنوب است نیز وارد فاز اجرایی خواهد شد، 140 کیلومتر از این آزادراه در استان مرکزی است و شرکت‌های بزرگی نیز برای احداث آن اعلام آمادگی کرده‌اند که آغاز عملیات اجرایی این پروژه کار بزرگ عمرانی استان در سال 97 خواهد بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
ساخت پارک آبی و مجتمع گردشگری الماس اراک با فروش اوراق مشارکت شهرداری ها = ایجاد اشتغال پایدار و ایجاد نشاط در جامعه