بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
به جز بورس های چین سایر بورس های آسیایی موفق شدند روندی صعودی در پیش بگیرند.
کد خبر : ۱۷۴۸۹۳
به گزارش بورس نیوز، دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- ابتدا در واکنشی غیر منتظره به تحولات سوریه به روسیه هشدار داده بود که موشک های آمریکایی در راه هستند اما روز بعد آرام تر شد و گفت که با فرانسه و انگلیس در خصوص اقدامات لازم مشورت خواهد کرد. همچنین خبر مثبت دیگر برای بازارهای سهام انتشار خبری مبنی تمایل ترامپ برای پیوستن مجدد به پیمان تجارت آزاد اقیانوس آرام بود که پیشتر آن را قاتل مشاغل آمریکایی خوانده بود.

در معاملات دیروز هر سه شاخص مهم بورس وال استریت افزایشی مشهود داشتند و شاخص " داو جونز" با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۴۴۸۳.۰۵ واحد رسید. شاخص " نیک کی ۲۲۵" ژاپن با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۱۷۴۹.۵۲ واحد رسید.

شاخص بورس سیدنی استرالیا ۰.۴ درصد و بورس سئول ۰.۷ درصد افزایش یافتند. بورس سنگاپور کار خود را با افزایش ۰.۷ درصدی به پایان برد و بورس های ولینگتون نیوزلند و تایوان نیز صعود کردند.
بورس های چین تنها شاخص های نزولی معاملات امروز بودند و شاخص " هانگ سنگ" با ۰.۱ درصد کاهش به ۳۰۸۰۸.۱۹ واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت" با ۰.۲ درصد کاهش به ۳۱۷۴.۴۳ واحد رسید.

در بازار انرژی کاهش تنش ها بر سر سوریه به کاهش بهای نفت کمک کرد و هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" و "برنت" به ترتیب ۱۸ سنت و ۲۰ سنت کاهش یافتند و به ۶۶.۸۹ و ۷۱.۸۲ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یورو از ۱.۲۳۲۹ دلار به ۱.۲۳۳۱ دلار و پوند از ۱.۴۲۳۰ دلار به ۱.۴۲۳۸ دلار رسید. هر دلار از ۱۰۷.۲۶ ین به ۱۰۷.۴۰ ین رسید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر