بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
حسینی مقدم با تاکید بر لزوم نقد شوندگی سهام در بازار سرمایه برای همه سهامداران،در مورد عرضه‌های جدید شرکت بورس نیز گفت: امسال ۱۲ عرضه اولیه سهام در بورس تهران خواهیم داشت.
کد خبر : ۱۷۴۹۰۸
نویسنده :
ذلفقاری

معاون شرکت بورس در گفت و گو با خبرنگار بورس نیوز در مورد آخرین وضعیت ناشر سهام داده گستر عصر نوین گفت:«طی مدتی که از توقف نماد معاملاتی "های وب" سپری می‌شود پیام‌های تهدید آمیز و دشنام‌های بسیاری دریافت کرده‌ام در حالی که هیچ نقشی در این قضیه ندارم.»

روح الله حسینی مقدم با تاکید بر لزوم نقد شوندگی سهام در بازار سرمایه برای همه سهامداران،در مورد عرضه‌های جدید شرکت بورس نیز گفت: امسال ۱۲ عرضه اولیه در بورس تهران خواهیم داشت و اگر شرایط بازار خوب باشد، عرضه‌های دیگری نیز صورت خواهد گرفت.

وی در مورد نمادهای تعلیقی مثل بانک پاسارگاد و کنتور سازی توضیح داد : نمادهای که قبل از دستورالعمل جدید توقف و بازگشایی نمادها تعلیق شده‌اند، در سازمان بورس پیگیری می‌شود از جمله نماد بانک پاسارگاد و کنتور سازی اما در مورد سایر نمادها نیز سعی بر آن بوده است که در حداقل زمان ممکن بازگشایی شوند.

به گفته این مقام مسئول شرکت‌های بورسی در حالی باید گزارش‌های ماهانه ارائه می‌دادند که تاکنون حدود ۳۰۰ شرکت این گزارش‌ها را ارائه داده‌اند. از میان این ناشران حدود ۸۰ درصد شرکت‌ها به موقع گزارش عملکردی ماهانه خود را به بازار ارائه داده‌اند و حدود ۲۵ شرکت نیز هنوز این گزارش‌ها را به دلیل تعطیلات نوروزی هنوز به بازار ارائه نکرده‌اند.

حسینی مقدم در مورد شرکت‌هایی که بر اساس استانداردهای حسابداری IFRS صورت‌های مالی خود را تهیه کرده‌اند نیز گفت: حدود ۶۰ شرکت در بورس و فرابورس بر اساس بخشنامه سازمان بورس، گزارش‌های مالی خود را بر اساس استاندارهای IFRS تدوین کرده اند و این در حالی است که شرکت‌های بیمه‌ای، بانکی و شرکت‌هایی که سرمایه آنها از هزار میلیارد تومان بیشتر است ملزم به ارائه صورت‌های مالی بر اساس این استانداردهای بین المللی هستند که البته بسیاری از شرکت‌ها هنوز این گزارش‌ها را ارائه نکرده‌اند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
شهروز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
فقط هدیه معارفه شو و پیتزاش خوب بود؟؟؟؟؟؟ بقیه اش دیگه ربطی نداره؟؟؟؟؟
دکتر دادمرزی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
وقتی آدم های بی سواد و بی تجربه رو استخدام می کنن آخرش اینطوری می شه . کار مالی فعالیت طاقت فرسا و فرسایشی هست و نیاز به تعویض دائم مدیران ستادی داره درحالیکه زد و بند گویا نمی زاره
افشاری
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
آقای روحانی خاک بر سرت با این بازار سرمایه ای که درست کردی. آقای جهانگیری گردنت بشکنه با این همه دروغی که شب انتخابات گفتی و هنوز هم می گی. آقای شاپور محمدی خدا ازت نگذره که می دونی بی عرضه ای اما طمع نمی زاره از صندلیت دست بکشی .ای خدا داد ما رو بگیر از ظالم
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
چه ربطی یه روحانی داره نشستی عین پیره زن ها نفرین می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟