بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

بورس کالا ویترین معرفی کالای ایرانی است

شاعری، تأکید کرد: دولت باید مشوق‌های صادراتی را در دستور کار قرار دهد تا کالا‌های ایرانی در بازار‌های بین‌المللی قابل عرضه باشد.
کد خبر : ۱۷۴۹۲۳
به گزارش بورس نیوز، محمد شاعری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس، با بیان اینکه استفاده از ساز و کار بورس کالا، یکی از مکانیزم‌های پیشرفته در عصر حاضر برای تعادل بخشی و کنترل بازار‌هاست، اظهار کرد: بورس از سه سال گذشته در بخش کشاورزی قدم‌های بزرگی برداشته و از این اقدامات تجربه خوبی به‌دست آورده است.

وی تصریح کرد: سال ۹۷، سال حمایت از کالای ایرانی است و می‌توان از ابزار بورس در زمینه رشد کیفیت و رقابت با کالا‌های خارجی بهره برد. دولت باید در سال جاری زمینه ایجاد تقاضای مطلوب در مقابل عرضه محصولات داخلی در بورس کالا را بیش از گذشته فراهم کند تا افزون بر تنظیم بازار، انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصول با کیفیت و حضور در بورس افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: عرضه کالا از طریق بورس کالا مانع دست اندازی‌ها می‌شود و افراد صاحب نفوذ و شرکت‌های انحصاری کمتر می‌توانند در بازار نفوذ کنند؛ از سوی دیگر بورس کالا تأمین کننده مواد اولیه برای تولید داخلی است و از طرفی از ظرفیت‌های صادراتی بورس هم می‌توان استفاده کرد.

شاعری با اشاره با تأکید بر تقویت فرهنگ استفاده از کالای ملی، اظهار کرد: دولت باید، بازرگانان و تولیدکنندگان، کالای تولید داخلی را به نمایش بگذارد، از این رو حضور پررنگ در بورس کالا می‌تواند اعتماد تولیدکننده، مصرف کننده و مردم را در راستای کیفیت و قیمت مناسب مواد اولیه و محصولاتی که به دست مردم می‌رسد تأمین کند.

وی اظهار کرد: به یاد داشته باشیم کالای ملی هویت کشور است و باید همگی از کالای با کیفیت ایرانی حمایت کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در راستای حمایت از کالای ایرانی باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: تولید کالای ایرانی باید صادرات محور باشد. در شرایط فعلی کالای ایرانی تنها برای تأمین نیاز داخلی تولید می‌شود و کیفیت رقابت پذیری ندارد. دولت باید مشوق‌های صادراتی را در دستور کار قرار دهد تا کالا‌های ایرانی در بازار‌های بین‌المللی قابل عرضه باشد و یکی از این روش‌ها عرضه کالا از طریق بورس است که در کاهش قاچاق کالا نقش تأثیرگذاری دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان تأکید کرد: بورس کالا یکی از سازوکار‌های مطمئن برای سنجش کیفیت کالا و قیمت است؛ همچنین در بورس مدیریت و رقابت پذیری کالا بهتر از دیگر بازار‌ها انجام می‌شود، امیدواریم دولت در سال جاری از دریچه بورس به توفیقات زیادی برای رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی دست یابد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر