بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
رئیس‌جمهور گفت:‌ تجاوزهای آمریکا در منطقه ثمری جز نابودی و ویرانی نخواهد داشت و آنها می‌خواهند با این تجاوز‌ها حضورشان در منطقه را توجیه کنند.
کد خبر : ۱۷۴۹۲۴
به گزارش بورس نیوز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز شنبه در مراسم دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب به مناسبت عید سعید مبعث، ضمن تبریک این عید به حضار، ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب، گفت: بعثت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) درخشش نور ایمان و هدایت، جوشش سرچشمه‌های فضایل اخلاقی، علم و حکمت است.

رئیس جمهور با بیان اینکه بعثت، هجرت و زندگی پیامبر اسلام(ص) تنها برگزیده شدن یک انسان برای انجام یک ماموریت سخت نبود، افزود: بعثت برانگیخته شدن کل انسان و نوع بشر بود که قرن‌ها و سال‌ها در انتظار آن بشارت مسیحایی قرار داشت.

روحانی با اشاره به اینکه برای رخداد چنین واقعه‌ای، جامعه انسانی نیاز به بلوغی داشت که تنها برای دیدن معجزه در طبیعت نباشد و مردم به دنبال عصا و یدبیضاء و دم مسیحایی که مرده زنده کند، ‌نگردند؛ اظهار داشت: بشر می‌بایست به رشدی می‌رسید که معجزه در تفکر، اندیشه، تکوین قرآن و اعجاز در سخن و کلام بوقوع می‌پیوست و از سوی دیگر بعثت نیاز به سینه فراخی داشت که بار سنگین رسالت و پیام الهی را دریافت کند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه "با بهره‌گیری از سیره و اخلاق پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و با وحدت و یکپارچگی ‌هیچ خطری کشور را تهدید نکرده و در سایه هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از مشکلات عبور خواهیم کرد"، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فعالیت‌های هسته‌ای آماده‌ بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در زمان بعثت اشتیاق مردم حجاز و سراسر جهان به اوج خود رسیده بود و پیامبر(ص) به عنوان بزرگمرد تاریخ به سن ۴۰ سالگی رسیده و آماده شنیدن پیام الهی بود، خاطر نشان کرد: پیامی که برای پیامبر(ص) آمد از رحمانیت و رحمت الهی، آغاز شده و از قرائت، خواندن، خلقت انسان، قلم و علم و دانش سخن می‌گوید و همین آغاز پیام الهی روشن است که این دین، دین سلم و رحمت برای عالمیان است.

روحانی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در زادگاه نبوت یعنی مکه، همه تلاش خود را برای هدایت مردمان بکار گرفت، گفت: پیامبر(ص) در ادامه مسیر خود به زمانی رسید که علاوه بر هدایت، نیاز به تشکیل جامعه و امت اسلامی بود و هجرت در این زمان در کنار بعثت قرار گرفت تا رسالت را به سمت امامت برده و زمینه را برای تحقق همه اهدافی که مد نظر حق بود، فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) در مدینه دولت، رهبری و قانونی که باید در جامعه حاکم باشد را بنیان نهاد، خاطر نشان کرد: اخلاق و سیره پیامبر(ص)، قرآن و دولت اسلامی و مدینه از معجزات پیامبر اسلام(ص) بود. پیامبر(ص) در مدینه‌ای که در ابتدا همه نامسلمان بودند، توانست جامعه‌ای امن را ایجاد کند و این با برج و بارو و قلعه به دست نیامد، چرا که پیامبر نیاز به قلعه نداشت و حصن حصین او، ایمان مردم و اخلاق نیکوی پیامبر(ص) بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: پیامبر(ص) برای انجام رسالت خود، نیاز به گروه‌های تبلیغاتی نداشت، چرا که بهترین تبلیغ برای او اخلاق نیکو و شیوه حکومتش بود.

روحانی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) کسی بود که در سخت‌ترین مواقع و شرایط جنگ یاران به پناه او می‌رفتند، اظهار داشت: او بالاترین مقام در علم، دانش، عبادت و رحمت و جود را داشت و مهربان‌ترین با مردم بود.

وی با بیان اینکه قرآن همواره بر وحدت دنیای اسلام و قدرت حکومت اسلامی تاکید دارد، گفت:‌ براساس آیات قرآن، سخن نرم و اخلاق پیامبر(ص) باعث جذب مردم به اسلام شد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت پیامبر(ص) بر مشورت با مردم، خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام(ص) اینکه مردم بتوانند نظر خود را بگویند و پاسخ آن را بشنوند و در محضر او سوال کنند را حق مردم می‌دانست و هنگامی که حتی گاهی سخن‌ها بلند و ناروا بود، پیامبر(ص) آنها را تحمل می‌کرد. پیامبر(ص) حتی تهمت، افترا و استهزاء را تحمل می‌کرد،‌ اما با روی گشاده با مردم سخن می‌گفت و با آنها مشورت می‌کرد.

روحانی با بیان اینکه پیامبر(ص) با وجود آنکه از درون افراد آگاهی داشت، اما اسرار مردم را حفظ می‌کرد، افزود: پیامبر(ص)، ورود به اسلام را آنقدر سهل کرده بود که هر کس با گفتن کلمه «لا اله الا الله» مسلمان می‌شد و با وجود آنکه نسبت به برخی از افراد می‌دانست که در آینده چه اقداماتی نسبت به او و خاندان و اهل بیت پیامبر(ص) انجام می‌دهند، اما قصاص قبل از جنایت نکرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) با اخلاق توانست جامعه و امت اسلامی را بسازد، تاکید کرد: اگر در جمهوری اسلامی ایران بتوانیم همه اهداف استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و احکام خدا را پیاده کنیم، اما خدای ناکرده دل‌های ما نسبت به هم مهربان نبوده، برادری از جامعه رخت بسته و کلام ما نسبت به هم همراه با تحقیر دیگران باشد به هدف جامعه اسلامی دست نخواهیم یافت؛ و در این راستا همه باید تلاش کنیم.

روحانی با بیان اینکه جهان امروز و منطقه از نبود اخلاق در رنج است، گفت: همه بحران‌های سیاسی و نظامی در جهان ریشه در مساله اخلاق دارد و گرنه چگونه همه اصول بین‌المللی زیرپا گذاشته می‌شود و بدون مصوبه سازمان ملل متحد و زمانی که گروهی از سوی این سازمان مامور می‌شوند تا موضوع بکار بردن سلاح شیمیایی در سوریه را بررسی کنند، عده‌ای به بهانه‌های واهی به کشوری مستقل که دارای حکومت و مردمی آزاد است، حمله می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این سوال که آیا آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها بویژه انگلیس و فرانسه از حوادث ۱۷ سال گذشته در منطقه درس نگرفتند، گفت: تجاوزهای آمریکا در منطقه ثمری جز نابودی و ویرانی به دنبال نخواهد داشت و آنها می‌خواهند با این تجاوز‌ها حضورشان در منطقه را توجیه کنند.

روحانی تاکید کرد: آنها امروز از اینکه تروریست‌های تحت حمایت‌شان در غوطه شرقی شکست خورده‌اند، عصبانی هستند.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم سوریه سال‌ها در برابر تجاوز بیگانگان ایستاده و باز هم مقاومت خواهند کرد، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌های مظلوم منطقه و جهان بوده و خواهد بود و به درخواست کمک دولت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم، پاسخ مثبت داده و حمایت خود را دنبال می‌کند.

روحانی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان علیه ملت ایران همواره با ایستادگی و هوشیاری مردم خنثی شده است، افزود: اینبار دشمنان قصد داشتند تا با توطئه اقتصادی در کشور اخلال ایجاد کنند، اما نتوانستند به اهداف خود برسند و بنده از وحدت و یگانگی همه قوا، نهادها و رسانه‌ها در مقابله با توطئه اخیر و تلاش در راستای ساماندهی اقتصاد کشور تشکر می‌کنم.

روحانی اظهار داشت: بی‌شک حمایت های رهبر معظم انقلاب و هدایت‌ها و ارشادات ایشان مددکار دولت بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دشمنان چشم طمع به برهم زدن اوضاع اقتصادی در کشور داشتند و ما در بهترین شرایط دست به اقدامی زدیم تا دشمنان را مایوس کنیم، گفت: امروز نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بیش از هر زمان دیگر در زمینه اقتصادی، سیاسی، دیپلماسی و فعالیت‌های هسته‌ای آماده‌تر بوده و هر توطئه دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
حسن روحانی به جای حمایت از دیکتاتوری بشار اسد بهتر است به فکر مشکلات گرانی دلار و بیکاری مردم ایران باشد چون سرنوشت دولت فاسد و بی تدبیر حسن روحانی بهتر از سرنوشت حکومت جنایتکار بشار اسد نیست و با افزایش نارضایتی مردم ایران شاید گسترش تظاهرات و جنگ داخلی در ایران , دور از انتظار نباشد