بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
احضاریه‌های مدیران گوگل و توئیتر در راه

زاکربرگ راه نفوذ کنگره به سیلیکون ولی را باز کرد

پس از جلسه دادرسی زاکربرگ در کنگره، گمانه زنی ها حکایت از تکرار چنین جلساتی با دیگر مدیران ارشد سیلیکون ولی دارند.
کد خبر : ۱۷۴۹۶۴
به گزارش بورس نیوز، خبرهای منتشره از کنگره و سخنان برخی نمایندگان نشان می دهد زاکربرگ آغازگر بازرسی از مدیران شده است و زمزمه های احضار مدیران گوگل و توئیتر نیز شنیده می شود.

اگرچه مدیرعامل فیس بوک بخشی  از سوالات اصلی اعضای کنگره در خصوص شبکه های اجتماعی را پاسخ داده است، اما اکنون نوبت به دیگر مدیران رسیده که نگران وضعیت خود باشند.چرا که اعضای کنگره درصدد احضار آنان هستند.
در حال حاضر خطر به طور نسبی از سر زاکربرگ گذشته . اما به نظر می رسید خطر به 2 مدیر ارشد دیگر یعنی  ساندار پیچای مدیر  گوگل و جک دورسی  مدیرعامل توییتر  رسیده است. افرادی که حتی ممکن است از سوی کنگره تحت فشار بیشتری قرار گیرند.
بعد از چند ماه فشار شدید، قانون گذاران بالاخره به آرزویشان رسیدند ؛  آنها مارک زاکربرگ را در ملاء عام شرمنده کردند  و در 2 جلسه 2 ساعتی به باد نقد و سوال کشیدند.

ناظران جلسه خاطر نشان کردند که زاکربرگ به شدت برای حفظ  اعتماد به نفس و ظاهر آرام تلاش می کرد و در برابر  هیچ یک از قانون گذاران ضعیف عمل نکرد. این موارد  ممکن است برای فیس بوک مناسب باشد، اما این ها  می تواند دردسرهای جدیدی برای دیگر شرکت های سیلیکون ولی و به ویژه   گوگل و توییتر باشد.

درواقع موضوع محکومیت فیسبوک یعنی سرقت اطلاعات کاربران می تواند برای بسیاری از شرکت ها خطرآفرین باشد .برای مثال گوگل نیز اطلاعاتی را در مورد شما ذخیره می کند . اطلاعاتی  بر اساس چیزهایی مانند سابقه جستجو، حساب جیمیل و نمایشهای گوگل مپ .هر 2 شرکت  گوگل و توییتر نیز مبتنی بر آگهی هستند و قبل از این نیز از سوی اعضای کنگره در خصوصسیستم عامل هایشان در مضن اتهام بوده اند.


در ماه نوامبر گذشته، هر سه شرکت در مورد یکپارچگی سیستم عامل خود  در برابر کنگره شهادت دادند. اما هیچ یک از آنها مدیران اجرایی خود را نفرستادند. در عوض، آنها وکلا را برای ادای شهادت روانه سنا کردند. به نظر می رسد این موضوع به مذاق قانون گذاران خوش نیامده است .

 حالا که زاکربرگ در صندلی داغ نشسته است،شما می توانید قانونگذاران انتظار داشته باشید که مدیران گوگل و توییتر  را با شتاب بیشتری به محکمه بکشانند.

سناتور مارک وارنر، نماینده دموکرات از ویرجینیا، این هفته پس از جلسات زاکربرگ، به سی نت گفت: "بسیاری از نگرانی های مطرح شده در جلسات دادرسی این هفته حول مسئله  حفظ حریم خصوصی بود.بدیهی است که این یک مسئله بزرگ است و تنها به فیس بوک مرتبط نیست.دارد، بلکه توییتر  و گوگل نیز باید به طور خاص در این خصوص توضیح دهند"

حتی برخی نمایندگان معتقدند دورسی و پیچای نیز باید در مورد  نقش خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 در ایالات متحده توضیح دهند.

براين سوليس، يک تحليل گر گروه آلتیمتر می گوید اوضاع برای گوگل سخت تر از فیسبوک خواهد بود ، چرا که گوگل در مورد شما بیشتر از فیس بوک می داند."

به گزارش انتخاب به نقل از سی نت، فشار نه تنها به صورت شهادت کنگره خواهدبود، بلکه  کنگره گوگل و توییتر را برای  تنظیمات جدید قانونی تحت فشار قرار خواهد داد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر