بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
نمایندگان پارلمان روسیه طرح پیشنهادی خود را برای مقابله با تحریم های اقتصادی علیه آمریکا تنظیم کردند و بخش های مختلف اقتصادی آمریکا را هدف می گیرد.
کد خبر : ۱۷۵۰۴۴
به گزارش بورس نیوز، به دنبال وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه، اکنون مسکو در حال بررسی چگونگی تحریم ایالات متحده آمریکا است. انتظار می رود که پارلمان روسیه امروز به بررسی لایحه قانونی که از سوی نمایندگان پارلمان در پاسخ به تحریم های اقتصادی علیه آمریکا ارائه شده، بپردازد.

طرح پیشنهادی اقدامات تنبیهی علیه آمریکا شامل محدودیت واردات دارو، تنباکو، محصولات کشاورزی، ممنوعیت ورود برخی از شهروندان آمریکایی به روسیه، اعمال محدودیت برای فرصت های شغلی اتباع آمریکایی و حتی سایر کشورها در روسیه، تعلیق یا خاتمه همکاری بین المللی بین شرکت های روسی و آمریکایی که در حوزه تولید برق هسته ای، ساخت هواپیما و ساخت موتور همکاری دارند و نیز افزایش قیمت خدمات ناوبری هوایی برای هواپیماهای آمریکایی است.

این اقدامات مقابله به مثل توسط فرمان رییس جمهور روسیه لازم الاجرا است. همچنین در ششم ماه جاری میلادی، وزرات خزانه داری آمریکا ۳۸ فعال اقتصادی، مقامات بلند پایه رسمی و چندین شرکت را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

به گزارش ایبنا به نقل از اسپوتنیک، البته وزارت خارجه روسیه هم پیش از این اعلام کرده بود که این اقدام آمریکا بدون پاسخ نبوده و به واشنگتن توصیه کرده بود که از توهم مذاکره با مسکو با زبان تحریم بیرون آید.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر