بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
به دنبال تحریم شرکت روسی آلومنیوم سازی روسال توسط آمریکا، قیمت آلومنیوم در بازار جهانی به بالاترین رقم خود از سال ۲۰۱۱ تاکنون رسیده است.
کد خبر : ۱۷۵۰۷۴
به گزارش بورس نیوز، روز دوشنبه، قیمت هر تن آلومنیوم در بازار لندن به 2377 دلار و 50 سنت رسید و رکورد جدیدی را در طی 7 سال گذشته به ثبت رساند. در طی هفته گذشته قیمت آلومنیوم به میزان 12 درصد افزایش یافته است.

در اوایل ماه جاری میلادی، واشنگتن اقدام به افزایش دامنه تحریم های ضد روسی کرد. بر این اساس شرکت روسال روسیه، تولید کننده عمده آلومیوم به فهرست شرکت های تحت تحریم آمریکا اضافه شده است. روز دوشنبه، ارزش سهام شرکت روسال به پایین ترین رقم خود رسید و تحلیلگران نسبت به احتمال کاهش تولید این شرکت ابراز نگرانی کردند.

نیکولاس اسنودون، تحلیلگر بازار فلزات در داچ بانک گفت: «این سناریو محتمل است که بازارهای آمریکا و اروپا به روی محصولات شرکت روسال بسته شود و این شرکت مجبور شود تولیدات خود را به دیگر بازارها روانه نماید... از این رو، احتمال دارد آنها تولید خود را کاهش دهند.»

اتحادیه آلومنیوم روسیه اعلام کرد، تحریم ها علیه شرکت روسال احتمالا به بسیاری از کشورهای غربی نیز آسیب خواهد زد. در بیانیه این اتحادیه آمده است: «قیمت بالای آلومنیوم که نتیجه خروج بزرگترین بازیگر بخش تولید از این بازار است، موجب کند شدن رشد اقتصادی می شود و بر رقابت پذیری صنایع صادرات محور اروپا نظیر صنعت خودروسازی و دیگر بخش های مهندسی حمل و نقل آسیب خواهد زد. آلمان ممکن است بیشترین آسیب را از این موضوع ببیند.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، «آلومنیوم تولیدی روسیه از همه جاری جهان تقاضا دارد. بنابراین تبعات تحریم ها بر اقتصاد سایر کشورها باید مورد ارزیابی قرار گیرد. اما مطمئنا تحریم های آمریکا به بسیاری از کشورها لطمه خواهد زد و پیش از همه به رقابت پذیری و سوددهی صنایعی نظیر خودروسازی و ماشین سازی آسیب خواهد رساند.»
اشتراک گذاری :
ارسال نظر