بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
سامانه سجام، با حضور شاپور محمدی، ریاست سازمان بورس، حسین فهیمی، مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی و جمعی از معاونان سازمان بورس رونمایی و آماده بهره برداری شد.
کد خبر : ۱۷۵۱۲۴
به گزارش بورس نیوز، امروز و در سومین روز از برگزاری فاینکس ۲۰۱۸ از سامانه سجام رونمایی شد.

"سامانه جمع آوری اطلاعات" مشتریان موسوم به سجام در حقیقت باعث می شود، با تجمیع برخی فعالیت ها از اتلاف وقت فعالان بازار سرمایه جلوگیری می کند و اطلاعات آنان به صورت جامع در اختیار نهادهای فعال در بازار سرمایه قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، فردی که در ابتدای امر قصد حضور در بازار سرمایه را دارد، باید با مراجعه به کارگزاری ها و دفاتر صندوق های سرمایه گذاری نسبت به ثبت اطلاعات هویتی خود اقدام کند. تا پیش از این از متقاضیان اطلاعات اضافی درخواست می شد یا در مواردی نقص اطلاعاتی وجود داشت و این مسئله در مراحل بعدی نیز تکرار می شد.

در حقیقت با راه اندازی و بهره برداری از سامانه سجام، متقاضیان از این پس تنها یک بار اطلاعت خود را ثبت خواهند کرد که برای دریافت خدمات در کلیه نهادهای سرمایه گذاری کفایت می کند.
فعالان بازار سرمایه که پیش از این می خواستند سود خود را از شرکت هایی دریافت کنند،باید شماره حساب خود را به شرکت اعلام می کردند که با بهره برداری از این سامانه دیگر نیازی به ثبت شماره حساب های مختلف از چندین بانک را ندارند و تنها یک بار شماره حساب خود را در این سامانه ثبت می کنند.

همچنین کارگزاران، شرکت های نرم افزاری، تامین سرمایه ها و حتی استارت تاپ ها برای ارائه خدمات به مشتریان باید فرم های را در اختیار متقاضیان قرار می دادند که با بهره برداری از این سامانه دیگر نیازی به نگهداری این فرم ها نیست و حجم عظیمی از بایگانی ها حذف خواهد شد  و در بعد کمی و کیفی به این شرکت ها کمک شایانی خواهد کرد.

همچنین با راه اندازی سامانه سجام دیگر نیازی به حضور فیزیکی برای ارائه خدمات به مشتریان نیست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد گفت:

راه‌اندازی سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
آدرس سهامداران - شماره همراه - ... ثبت شود تا پروسه افزایش سرمایه شرکت ها بدون نامه نگاری پستی انجام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۵
صدور گواهی حق تقدم سهام از طریق این سامانه انجام شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
ثبت شماره حساب سهامداران و پرداخت سود سالانه سهام پس از تصویب در مجمع عادی سالانه