بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳
مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه ای جدید از روز شنبه به کشور، هفته خوش بارشی به ویژه برای نواحی غربی و سواحل خزر پیش بینی شده است.
کد خبر : ۱۷۵۱۸۷
به گزارش بورس نیوز، مسعود حقیقت افزود: امروز در برخی مناطق استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و از بعد از ظهر در نواحی شمالی استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: در دو تا سه روز آینده، نیمه غربی کشور گرم می شود و از اواسط امروز تا نیمه فردا انتظار داریم در استان های ساحلی دریای خزر دما حدود 8 تا 10 درجه افزایش یابد، همچنین در برخی از نقاط سواحل غربی خزر وزش باد شدید پیش بینی شده است.

حقیقت گفت: فردا در نیمه شرقی کشور آسمان صاف و افزایش نسبی دما رخ خواهد داد و در بعد از ظهر فردا در شمال غرب، دامنه های زاگرس و البرز ابرناکی همراه با وزش باد خواهد بود، همچنین در استانهای کردستان، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

** ورود سامانه بارشی جدید به کشور

وی افزود: اوایل شنبه سامانه جدیدی وارد کشور می شود که بر اساس آن برای استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال اصفهان ابرناکی، رگبار و رعد و برق پیش بینی شده است.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی گفت: البته شنبه در استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه با توجه به وزش باد شدید، احتمال رخداد گرد و غبار دور از انتظار نیست.

وی با اشاره به اینکه از امروز در سواحل خزر افزایش دما خواهیم داشت، افزود: اما از شنبه با توجه به تغییر جریانات از ساحل به دریا مجددا کاهش نسبی دما در استان های ساحلی خزر به ویژه در گیلان و مازندران پیش بینی شده است، البته بارش پراکنده نیز خواهیم داشت.

حقیقت اظهار کرد: در روز شنبه با توجه به کاهش دما احتمال رخداد برف در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز وجود دارد.

** گرمترین و سردترین نقاط کشور / وضعیت تهران

وی گفت: صبح امروز ایستگاه امین آباد در فیروزکوه با منفی 5 سردترین و دیروز راسک در استان سیستان و بلوچستان با دمای 39 درجه گرمترین نقاط کشور بودند.

حقیقت افزود: کمینه دمای تهران نیز صبح امروز 7 درجه بود و بیشینه دمای آن امروز به 19 درجه خواهد رسید.

بر اساس گزارش ایرنا، وی یادآور شد: بیشینه دمای روز گذشته پایتخت 17 بود که فردا و پس فردا (جمعه و شنبه) دما به 22 درجه خواهد رسید و روند افزایش دما را در تهران خواهیم داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر