بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
با خروج ۳۰ میلیارد دلار طی ۴ ماه:

بورس فیلیپین منفی‌ترین بازار دنیا شد

بیش از 30 میلیارد دلار از ارزش این بازار از 28 ژانویه تا کنون کاسته شده است در حالی که ترس از افزایش نرخ تورم و تمهیدات بانک مرکزی این کشور ، موجب افت شدید شاخص ها در این بازار شده است.
کد خبر : ۱۷۵۲۴۵
به گزارش بورس نیوز، بورس فیلیپین که چندی پیش به عنوان بهترین و پربازده ترین بورس آسیایی انتخاب شده هم اینک یکی از بدترین بورس های جهان نام گرفته است.

افت بیش از 10 درصدی شاخص اصلی بورس فیلیپین از ابتدای سال میلادی تاکنون موجب شد که این بورس، به عنوان بدترین و منفی ترین بورس در کل دنیا نامیده شود.

بازده این شاخص در 50 روز کاری گذشته، از میانگین 200 روز گذشته نیز کمتر بوده و "محدوده مرگ" را نیز رد کرده است .

بیش از 30 میلیارد دلار از ارزش این بازار از 28 ژانویه تا کنون کاسته شده است در حالی که ترس از افزایش نرخ تورم و تمهیدات بانک مرکزی این کشور، موجب افت شدید شاخص ها در این بازار شده است.

اما در آخرین روز معاملاتی در بازارهای جهانی، افت شدید شاخص ها در بازار امریکا به چشم می خورد که ناشی از روند نزولی شدید قیمت سهام شرکت های تکنولوژی بود.

فصل گزارش دهی مالی شرکت ها و ترس از نرخ تورم با وجود افزایش نرخ دلار موجب کاهش شدید قیمت سهام شرکت های تکنولوژی در این بازار شده است.

در این بازارها، قیمت سهام شرکت آلفابت با افت 7.1 درصدی رو به رو شد و قیمت سهام اپل با کاهش 4.1 درصدی و جنرال الکتریک با کاهش 5.2 درصدی قیمت سهام همراه شد .

در این بازار شاخص اس اند پی افت 0.9 درصدی داشت و نزدک هم 1.6 درصد منفی شد و شاخص داوجونز 0.8 درصد کاهش داشت.

در بازارهای آسیایی نیز روند نوسانی شاخص ها به چشم می خورد.

شاخص نیکی ژاپن با افت 0.1 درصدی رو به رو شد و شاخص تاپیکس 0.9 درصد مثبت شد.

شاخص اصلی بورس هنگ کنگ 0.9 درصد کاهش داشت و بورس شانگهای با افت 1.3 درصدی شاخص اصلی معاملات را به پایان برد.

اما در بازارهای اروپایی تنها شاخص داکس آلمان توانست روند منفی 0.2 درصدی را به ثبت برساند و دیگر متغیرها در فاز مثبت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه(سنا)، در این بازار نیز شاخص یورواستاکس افزایش 0.2 درصدی داشت و فوتسی لندن نیز 0.5 درصد مثبت شد در حالی که شاخص کک فرانسه 0.3 درصد افزایش یافت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر