بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
نماگرهای اصلی بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته و در آستانه برگزاری مجامع سبزپوش شدند.
کد خبر : ۱۷۵۵۰۳
به گزارش بورس نیوز، امروز شاخص کل با افزایش 219 واحدی رقم 94 هزار و 796 واحد، شاخص قیمت وزنی –ارزشی با افزایش 69 واحدی رقم 30 هزار و 37 واحدی و شاخص کل هم وزن با رشد 30 واحدی، رقم 16 هزار و 836 واحدی را به نمایش گذاشتند.

شاخص قیمت هم وزن نیز با افزایش 23 واحدی ، رقم 12 هزار و 508 واحد گزارش شد و شاخص آزاد شناور نیز با رشد 114 واحدی در کانال 100 هزار و 839 واحدی قرار گرفت.

امروز در حالی که شاخص بازار اول نیز در ادامه روند صعودی روز گذشته 234 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 67 هزارو 295 واحدی قرار گرفت، شاخص بازار دوم با 55 واحد افزایش، رقم 202 هزار و 89 واحد گزارش شد.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از یک میلیارد و 930 تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 887 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 41 هزار و 241 نوبت داد و ستد بود.

فولاد مباركه اصفهان (فولاد) با 86 واحد، خدمات‌انفورماتيک‌ (رانفور) با 72 واحد،  پالايش نفت بندرعباس (شبندر) با 49 واحد، پالايش نفت اصفهان (شپنا) با 35 واحد، پالايش نفت تبريز (شبريز) با 30  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکتهای ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ (فملی) با 75 واحد و پتروشيمی پرديس (شپديس) با 31 واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل ثبت کردند.

نماد معاملاتی شرکت های لوله‌وماشين‌سازی‌ايران‌ و توريستی ورفاهی آبادگران ايران با توجه به تغييرات بيش از 20 درصدي قيمت سهام، گروه مديريت سرمايه گذاری اميد با توجه به افشای اطلاعات با اهميت گروه الف، ارتباطات سيار ايران جهت برگزاری مجامع عمومی عادی ساليانه به منظور تصويب صورت های مالی و عمومی عادي به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضاء هيئت مديره متوقف شدند و در مقابل نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، حق تقدم استفاده نشده نفت پاسارگاد، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و منابع فلات ایرانیان،‌داروسازی تهران شیمی، هنکل پاک‌وش، فرآورده‌های نسوز آذر، گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان، مبین‌وان‌کیش، داروسازی تهران‌شیمی، معادن منگنز ایران بازگشایی شدند.

در گروه فرآورده های نفتی که بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز را به خود اختصاص داده بود، همچون دیروزهمه نمادها به جز «شبهرن» متاثرازافزایش قیمت جهانی نفت سبزپوش بودند.
امروز گروه انتشار و چاپ، لاستیک، سایر معادن ، فرآورده های نفتی در صدر شاخص های صنعت قرار داشتند.

نماد معاملاتی شرکت های صنايع‌جوشكاب‌يزد (بكاب)، آلومراد (فمراد)، ريخته‌گری‌ تراكتورسازی‌ ايران‌ (ختراک)، حفاري شمال (حفاری)، گروه‌صنعتی‌بوتان‌ (لبوتان)، پارس‌ خزر (لخزر)، مارگارين‌ (غمارگ) بیشترین افزایش قیمت پایانی را ثبت کردند و در مقابل نماد شرکت های نيروترانس‌ (بنيرو)، قند نيشابور (قنيشا)، الكتريك‌ خودرو شرق‌ (خشرق)، قند ثابت‌ خراسان‌ (قثابت)، گروه‌صنايع‌بهشهرايران‌ (وصنا)، گروه‌صنايع‌بهشهرايران‌ (وصنا)، فرآوري‌موادمعدني‌ايران‌ (فرآور) بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

شاخص فرابورس نیز در جریان معاملات و داد و ستدهای آخرین روز هفته، تغییر چندانی نداشت و آیفکس با ثبت رقم یک هزار و شصت و یک واحدی به کار خود پایان داد.

نماد پتروشيمی مارون (مارون) و توليد برق عسلويه مپنا (بمپنا) بیشترین تاثیر منفی را برآیفکس داشتند و در مقابل نماد معاملاتی شرکت های سرمايه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پالايش نفت لاوان (شاوان)، نفت پاسارگاد (شپاس)، بيمه سامان (بساما)، توليد نيروی برق دماوند (دماوند) بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس ثبت کردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امير
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
دولت اقاي روحاني از وقتي كه از سال ٩٢ قدرت رو به دست گرفته با هزار جور وعده و وعيد مردم رو به بورس كشاند ولي طي اين مدت هيچ حمايتي از بورس نكرد و بورس به خاك سياه نشانده شد ،،يكي بياد به ما بگه چه كسي بايد جوابگوي ضرر و زيان مردم باشه؟؟!!!