بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت زمان تردد بار از هند به روسیه از طرق کانال سوئز دو برابر زمان تردد از ایران است ولی هزینه آن یک سوم عبور از خاک کشورمان محسوب می شود.
کد خبر : ۱۷۵۵۱۰
به گزارش بورس نیوز، مهرداد تقی زاده در جلسه کمیته سیاست‌گذاری و نظارت بر برگزاری اجلاس وزرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال ـ جنوب گفت: اگر چه در حال حاضر زمان سیر کالا از مسیر سنتی کانال سوئز در مقایسه با مسیر عبوری از کشور ایران حدود ۲ برابر است اما هزینه‌های حمل کالا از این مسیرها یک سوم هزینه حمل از مسیر ایران است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با اصلاح فرایندها و انجام اقداماتی همچون تعدیل عوارض حمل‌ونقلی، استانداردسازی تعرفه‌های ریلی و ... می‌توان این هزینه را تا حد قابل قبولی در راستای افزایش توجیه‌پذیری مسیر ایران کاهش داد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: اقدامات لازم جهت بارگذاری اطلاعات کریدور در وب‌سایت جدید کریدور شمال ـ جنوب به آدرس www.instcorridor.com در دستور کار دبیرخانه کریدور قرار دارد.

بر اساس گزارش مهر، گفتنی است هفتمین اجلاس وزرای حمل و نقل کریدور شمال ـ جنوب مهرماه امسال با حضور کشورهای عضو این کریدور برگزار می شود که در آن کشورهای عضو شمال هند، روسیه، افغانستان، آسیای میانه، برخی کشورهای حاشیه دریای خزر و منطقه قفقاز حضور خواهند داشت. ششمین دوره این اجلاس در سال ۲۰۱۵ در دهلی نو برگزار شده بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر