بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کارشناس ارشد جامعه حسابداران در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

چرایی عدم توجه به ابهام صورت‌های مالی در هنگام پذیرش " های وب"

استاد ارشد حسابداری با انتقاد از اینکه چرا قبل از پذیرش "های وب" به ابهامات موجود در آن بی‌توجهي شده گفت: این شرکت بر اساس اقدام هايي كه نبايد صورت مي گرفت وارد بورس شده است.
کد خبر : ۱۷۵۶۰۲
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، هوشنگ خستوئی عضو جامعه حسابداران رسمي گفت: موضوع صورت هاي مالي شرکت "های وب" کاملا تخصصی بوده و نمی توان گفت با استناد به ماده ۴۳ قانون اوراق بهادار چه افراد در این قضیه مسئول هستند.              

وی ادامه داد: در مورد «های وب» باید پرونده این ناشر از ابتدا مورد بررسی قرار گیرد و چگونگی ورود این شرکت به بورس مشخص شود.

خستوئی با اشاره به لزوم بازخوانی پرونده این شرکت تصریح کرد: «های‌وب» در بدو ورود و پذیرش در بورس یک سری اطلاعات و مدارک را به مرجع بازار سرمایه ارائه داده که تمامی این اسناد و مستندات باید مجددا و پس از کسب اجازه از مرجع قضایی ذیصلاح بررسی شود.

وی افزود: بحث دیگر موجود در خصوص «های وب»  آن بوده که مسئولان چرا در زمان پذیرش متوجه این ابهامات نشده اند و بر اساس کدام اقدامات بایسته و نبایسته این شرکت مورد پذیرش قرار گرفته است.

خستوئی با تاکید بر آنکه «های‌وب» بر اساس اقدام هاي اشتباه ، وارد بورس شده تاکید کرد: در واقع قبل از پذیرش، باید صورت های مالی حسابرسی شده این شرکت به وسیله کارشناسان خبره حسابداری بررسی و رفع اشکال می شد و قابلیت اتکای صورت های مالی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفت.

لزوم تدوین یک سند بالادستی

خستوئی درباره نیاز به تدوین سند بالادستی قابل اتکا تاکید کرد: بحث درخصو چنین سندی باید کاملا باز شود و مورد افتراق و نظرخواهی دقیق حرفه ای قرار گیرد چراکه بعد یک نظریه رسمی و سند بالادستی قابل اتکا برای آن تدوین شود.

وی با اشاره به ضرب المثل" وای به خونی که یک شب از آن بگذرد" افزود: این شرکت علی رغم این مشکلات، در بورس پذیرش و سهام آن فروخته شده و حالا که آب از آسیاب افتاده، دنبال مقصر افتاده اند.

اعتماد به بورس خدشه دار می شود

وی با انتقاد از این رویه و بروز چنین اتفاقاتی در بازار سرمایه گفت: بروز چنین قضایای باعث از بین رفتن اطمینان قلبی و عملی به مرجع حرفه ای و همینطور موجب بی اعتمادی و عدم اطمینان به امضای حسابرس می شود.

بیمه اجتماعی برای حسابداران

وی مسئله دیگر را نادیده گرفتن بیمه اجتماعی در نحوه حسابرسی دانست و گفت: فرض کنیم حسابرسی ده میلیون تومان دستمزدگرفته و امضای اشتباهی کرده، حالا چرا باید جوابگوی ۳۰۰ میلیارد تومان ضرر و زیان مردم باشد؟
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ابراهیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
300 میلیارد ضرر رو از کجا آوردی؟ ما سهامدارای های وب اگه الان مشکل داریم بخاطر بی سوادی ها و رشوه خواری های امثال شماست الانم هیچی نمی دونی مردم رو گمراه می کنی بهتر بری صورت های مالی شرکت رو بخونی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
های وب مثل شبندر و شتران عرضه اولیه شده

شبندر از 110 تومان تا 1800 تومان و شتران از 7500 تومان تا 120000 هزار تومان رشد کردند

حالا هم های وب از 600 تومان تا ...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶
چرا ضرر و زیان
مگه غیر از این هست که اونقدر سرمایه داره که چند شرکت دیگه رو بخره و الانم که داره به کلی شهرو روستا سرویس میده و درآمد کسب میکنه فکر میکنم مشکل چیزهای دیگه ای هست شاید نمیخواهند که سهام این شرکت شترانی دیگر شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
دولت بی تدبیر باید پاسخگو باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱
خروج سرمایه های مردم از بورس به علت بی اعتمادی سهامداران
Lavon
Russian Federation
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
Do you have more great arteilcs like this one?