بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
در جریان معاملات امروز، تمامی شاخص های اصلی بورس تهران تحت تاثیر لفاظی های ترامپ در دیدار با صدراعظم آلمان و رییس جمهور فرانسه، با عقب نشینی همراه شد.
کد خبر : ۱۷۵۶۲۵
به گزارش بورس نیوز، شاخص کل امروز با عقب نشینی 511واحدی، رقم 94هزار و 284  واحدی را به نمایش گذاشت.

بر همین اساس، شاخص قیمت وزنی _ارزشی با افت 162 واحدی، رقم 29هزار و 875 واحد، شاخص کل هم وزن نیز با کاهش 124واحدی در کانال 16هزار و711واحدی قرار گرفت.
شاخص قیمت هم وزن با کاهش 92 واحدی مواجه و به ارتفاع 12هزار و415واحدی برگشت. بر پایه این گزارش، شاخص آزاد شناور نیز با عقب نشینی733 واحدی در ارتفاع 100هزار و 106واحدی قرار گرفت.

امروز شاخص بازار اول با کاهش 354 واحدی مواجه و به کانال 66 هزار و 941 واحدی عقب نشینی کرد، شاخص بازار دوم نیز با کاهش سنگین 1135واحدی رقم 200 هزار و   953 واحدی را به نمایش گذاشت.

به گزارش بورس نیوز، طی داد و ستدهای امروز فولاد مباركه اصفهان (فولاد)با 118واحد، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) با 69 واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با 44 واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با 43 واحد، كشتيراني جمهوري اسلامي ايران (حكشتي) با26 واحد و آسان پرداخت پرشين (آپ) با 24 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشته و در مقابل نیز نماد معاملاتی شرکت های خدمات‌انفورماتيك‌ (رانفور) با 52 واحد، لابراتوارداروسازي‌ دكترعبيدي‌ (دعبيد) با 20 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 14 واحد افزایش، اندک تاثیر مثبتی را بر دماسنج  بازار گذاشتند.

در ادامه گزارش امروز، نماد معاملاتی شركت های آهنگری‌ تراكتورسازی‌ ایران‌(خاهن1) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، آلومراد (فمراد1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام متوقف ونماد معاملاتی شركت های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید(وامید) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، لوله‌وماشین ‌سازی‌ایران‌ (فلوله) و توریستی و رفاهی آبادگران ایران(ثاباد) و حق تقدم های استفاده نشده شركت های سرمایه گذاری توسعه شهری توس گستر(وتوسح) و لابراتوارهای رازك(درازكح)، سرمایه گذاری سپه(وسپهح) بازگشایی شدند.

لازم به ذکر است، در معاملات امروز گروه های زراعت و اداره بازارهای مالی در صدر گروه های صنعت قرار داشته و گروه فلزات اساسی، خودوریی ها و فراورده های نفتی بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

نماد معاملاتی شرکت های پارس‌ سرام‌ (كسرام)، لابراتوار داروسازي‌ دكترعبيدي‌ (دعبيد) ، پمپ‌ سازي‌ ايران‌ (تپمپي)،  آلومینیوم‌ایران‌ (فایرا)، فرآورده‌های‌نسوزآذر (كاذر)، صنايع‌ شيميايي‌ فارس‌ (شفارس)، لوله‌وماشین‌سازی‌ایران‌ (فلوله) بیشترین افزایش قیمت را امروز به ثبت رسانند و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت های رينگ‌سازی‌ مشهد (خرينگ)، توليدی‌ كاشی‌ تكسرام‌ (كترام)، ليزينگ‌خودروغدير (ولغدر)، چرخشگر (خچرخش)، توريستي ورفاهي آبادگران ايران (ثاباد)، سايپا ديزل‌ (خكاوه)، ايران‌ تاير (پتاير) بیشترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

به گزارش بورس نیوز، در معاملات امروز، اکثر گروه های شاخص صنعت تنها یک یا دو نماد مثبت بودند و سایر نمادها با کاهش قیمت همراه شدند. بر این اساس خودوریی ها یکدست قرمز پوش بودند، فلزات اساسی نیز بجز نماد( فایرا )و (زنگان)که در ساعت پایانی معاملات صف فروش شد، سایر نمادها به رنگ قرمز درآمدند، ضمن آنکه در گروه محصولات فلزی نیز تنها نماد (چدن) و فاراک مثبت، در گروه رایانه نماد (رانفور) و در گروه انبوه سازان نیز تنها نماد( ثاژن) سبزپوش بودند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر