بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سقوط بازار در صورت کاهش شتابزده اعتبارات کارگزاری‌ها

عضو شورای عالی بورس معتقد است کاهش شتابزده اعتبارات بانکی کارگزاری‌ها اشتباه بزرگی بوده و عملاً می تواند به سقوط بازار منتهی شود.
کد خبر : ۱۷۵۶۴۹
به گزارش بورس نیوز، مصطفی حقیقی مهمانداری در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز افزود: چنانچه از تسهیلات اعتباری به طور صحیح استفاده شود می تواند به توسعه معاملات کارگزاری ها و حجم معاملات بازار کمک کند.

‎حقیقی ادامه داد: با توجه به نحوه استفاده برخی از کارگزاری ها از تسهیلات بانکی نظارت و تعدیل عملیات آنها ضرورت دارد زیرا مدیران برخی از کارگزاری‌ها تجارب معاملات اعتباری و وصول مطالبات را نداشته و به همین علت خود و بازار را دچار مشکل می نمایند.

‎ وی افزود: علی رغم آنکه دستورالعمل معاملات اعتباری صحیح و خوب تهیه شده ولی به علت عدم رعایت و اجرای صحیح از طرف کارگزاری ها و عدم کنترل و نظارت لازم از سوی سازمان، مشکلات متعددی ایجاد شده است.

‎این عضو شورای عالی بورس خواستار برنامه ریزی حساب شده و گام به گام برای تعدیل اعتبارات و کنترل تسهیلات اعطایی شد.

‎حقیقی مهمانداری در مورد پایین آمدن معاملات و عقب نشینی بازار نیز گفت: بورس همانند دماسنج  اقتصاد کشور بوده و در حقیقت وضعیت امروز بورس ما متاثر از شرایط کنونی کشور و آلارم های سیاسی و اقتصادی است بنابراین تا زمانی که وضعیت اقتصادی اینچنین باشد نمی توان انتظار داشت که در بورس معجزه ای رخ دهد.

‎این عضو شورای عالی درخصوص تک نرخی شدن ارز نیز گفت: این اقدام ضروری بوده اما به شرط آنکه دولت بتواند تک نرخی شدن ارز را عملی کند و گرنه با حرف کاری ازپیش نمی رود و ما در عمل شاهد مسائل دیگری هستیم.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
بورس نيوز مدتي بود نبودي بازار سرمايه خوب بود دوباره فعال شدى هر روز گزارش سقوط و بازار سرمايه مرده و غيره، همون بهتر نبودي همه يه نفس راحت ميكشيدن