بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
به گزارش بورس‌نیوز، درحالی که لبنی‌ها در بازارسرمایه کشور شاهد رشد شاخص‌ها بودند، بررسی‌های میدانی نیز حاکی از آن بوده که کارخانه‌های لبنی افزایش قیمت‌ها را از شیر آغاز و هم اکنون این محصول 400 تا حدود 800 تومان گران‌تر فروخته می‌شود.
کد خبر : ۱۷۵۷۲۱
طبق آخرین قیمت ارائه شده در پایگاه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات، میانگین قیمت شیر حدود 1400 تومان به ثبت رسیده بود که لیست قیمت محصولات لبنی و شیر در این سایت حذف شده است.
اقدام سازمان حمایت برای به روزرسانی قیمت لبنیات و پیش دستی کارخانه‌های لبنی برای افزایش قیمت درحالی اتفاق افتاده که قیمت مصوب خرید شیر خام از تولیدکنندگان از سال 93 بدون تغییر مانده است.
برپایه این گزارش، احمد مقدسی،رئیس انجمن صنفی گاوداران، تاکید کرد: اولین بار نیست که شرکت‌های لبنی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت محصولات لبنی کرده و تخلفاتی از این دست بارها از سوی این شرکت‌ها دیده شده است.
همچنین یک مقام آگاه در انجمن کانون صنایع غذایی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: مهم‌ترین مشکل لبنی‌ها تخصیص ارز به صنایع بسته‌بندی آنها بوده و میزان سود فروش آنها اصلا با شرایط دلاری کشور همخوان نیست و از طرف دیگر دولت نیز مصمم به فریز کردن قیمت محصولات لبنی بوده که مخالفت‌های فراوانی از سوی تولیدکنندگان و فروشندگان این محصول به چشم خورده است.
در همین راستا، رضا شیوا رئیس شورای رقابت نیز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد: شرکت‌های لبنی جزو بازارهای انحصاری نیستند بنابراین وزارت صمت مسئول ورود مستقیم به قیمت‌گذاری لبنی‌ها است.
در تماس‌های خبرنگار بورس‌نیوز با سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده نیز بازرسان این سازمان ضمن امتناع از پاسخ، تنها به ذکر اینکه سازمان هیچگاه سکوت نخواهد کرد و طبق جلسات برگزار شده با لبنی‌های متخلف برخورد خواهد شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خرم‌دره در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

نباید بازار غذایی همسایگان را نادیده گرفت/ سودآوری صنایع غذایی تضمینی است

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت خرم‌دره در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت:

نباید بازار غذایی همسایگان را نادیده گرفت/ سودآوری صنایع غذایی تضمینی است

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
گران شدن پودر شیر وارداتی به علت افزایش 400 تومانی نرخ دلار