بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
در مجمع عمومی بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور مطرح شد:

سوددهی ۸درصدی همراه اول نسبت به متوسط بورس

مجمع عمومی عادی سالیانه و عادی به طور فوق العاده شرکت ارتباطات سیار ایران برگزار شد.
کد خبر : ۱۷۵۷۴۴
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ارتباطات سیار ایران که با حضور 93.74 درصدی سهامداران ونیز اعضای هیات مدیره این شرکت رسمیت یافت مقرر شد به ازای هر سهم سهامداران ۳۱۸ تومان سود پرداخت شده و ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سود سهامداران عمده تا قبل از برگزاری مجمع فوق‌العاده در آینده پرداخت نشود تا این مبلغ در افزایش سرمایه شرکت داده شود.



در این مجمع مشخص شد که مبلغ کل سود قابل تقسیم مربوط به سال مالی ۱۳۹۶، ۳۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده که هر سهم حدود ۳۲۸ تومان می‌شود اما با توجه به تصمیمات مجمع در نهایت ۳۱۸ تومان از این سود بین سهامداران تقسیم شد.

همچنین مقرر شد، ۱۰۰۰ میلیارد تومان از سودی که به سهامدار عمده تعلق پیدا می‌کند، تا فرآیند افزایش سرمایه پرداخت نشود تا در مجمع فوق‌العاده در خصوص این مبلغ تصمیم گیری شود.

در این مجمع حمید فرهنگ مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: در زمینه تعداد مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی، همراه اول در آسیای جنوبی اول بوده ولی در خصوص تعداد مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری، این اپراتور در آسیای جنوبی رتبه هفتم را کسب‌ کرده است.

فرهنگ خاطرنشان کرد:جایگاه همراه اول در دنیا نیز برای سیم‌کارت های دائمی و اعتباری به ترتیب۱۷ و ۱۹ است.

وی با بیان اینکه این اپراتور اکنون ۹۶ میلیون سیم‌کارت به مشترکین واگذار کرده نیز گفت:حدود ۱۰ میلیون از مشترکین در سال گذشته به اپراتور اول پیوسته‌ ضمن آنکه ۹.۵ میلیون از مشترکان جدید اعتباری و ۴۹۱ هزار مشترک جدید سیم‌کارت‌های دائمی شده‌اند.

فرهنگ خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمام ۱۲۴۶ شهر ایران از خدمات 4.5G برخوردار هستند و همراه اول، گسترده‌ترین شبکه پهن‌باند کشور را در اختیار دارد.

فرهنگ افزود: در حال حاضر ۳۲ میلیون مشترک پهن‌باند از خدمات 3G و 4G همراه اول استفاده می‌کنند و این در حالیست که تعداد مشترکین 4.5G نیز ۱۰ میلیون نفر ذکر شد.

وی درآمد شرکت اصلی همراه اول را ۱۲ هزار ۱۹۷ میلیارد تومان عنوان کرد وگفت: رقمی که در مقایسه با عملکرد مالی سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی همراه بوده و سود شرکت اصلی همراه اول نیز ۳ هزار و ۱۴۹ میلیارد تومان است که این رقم نیز در مقایسه با سود سال گذشته رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرده است.

وی درباره بدهی‌های ارزی این شرکت گفت:هفته گذشته در جلسه‌ای با بانک مرکزی مقرر شد که این شرکت بدهی‌های ارزی خود را با دلار ۴۲۰۰ تومان پرداخت کند .

فرهنگ درباره افزایش هزینه‌های این شرکت نیز گفت: اجاره دکل یکی از چالش‌های مهم در تهران بوده که با توجه به مضراتی که برای سلامتی دارد کمتر کسی تمایل به نصب دکل در ساختمانش دارد لذا این عامل موجب افزایش هزینه های این شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار درباره سرمایه‌گذاری‌های همراه اول تصریح کرد: ما در بنگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم و امسال هشت درصد از متوسط بورس بیشتر سوددهی داشتیم که باتوجه به فضای کسب و کار امروز این مبلغ مناسب است.

حاشیه های مجمع:
 

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در پاسخ به سهامدارانی که به مقدار سوددهی شرکت اعتراض داشتند،گفت: صورت‌های مالی حسابرسی شده و سازمان حسابرسی این سود را تایید کردند ضمن اینکه سود این اپراتور ۸ درصد بیشتر از میانگین سودآوری شرکت‌های حاضر در بازار بورس است.

دستاوردهای مالی









دستاوردها و افتخارات






همچنین در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده شرکت همراه اول، "شرکت های مخابرات ایران"، "مهر اقتصاد"، "گسترش الکترونیک مبین"، "مدیریت املاک "و "خدمات کاراشاپ" به عنوان اعضا هیات مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر