بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۲
هفته ای که گذشت، بلاتکلیفی سرمایه گذاران در خصوص موفقیت دولت در تثبیت ارز تک نرخی و نیز تشدید لفاظی های ترامپ و ریسک های سیاسی که با خروج آمریکا از برجام اقتصاد ما را نیز متاثر خواهد کرد، همراه بود.
کد خبر : ۱۷۵۷۹۴
 به گزارش بورس نیوز، بر این اساس، شاهد معاملات کم حجم و اقبال به تک سهم ها و نیز برخی گروه ها همچون لبنی ها و خودرویی ها بودیم.

 دماسنج بازار از کانال ۹۴ هزار واحدی خارج شد و با عقبگرد ۱۱۸۴ واحدی در ارتفاع ۹۳ هزار و ۶۱۲ واحدی قرار گرفت، حال آنکه روز شنبه با رقم ۹۴ هزار و ۷۹۶ واحدی کار خود را آعاز کرده بود.
شاخص قیمت وزنی ارزشی نیز با کاهش ۶۱۸ واحدی از رقم ۳۰ هزار و ۳۷ واحد به کانال ۲۹ هزار و ۴۱۹ واحدی برگشت.

شاخص کل هم وزن نیز که در آغاز هفته رقم ۱۶ هزار و ۸۳۶ واحدی را نشان می داد با کاهش ۲۲۶ واحدی، در پایان هفته رقم ۱۶ هزار و ۶۱۰ واحدی را ثبت کرد.

شاخص قیمت هم وزن نیز با کاهش ۱۷۵ واحدی مواجه و رقم ۱۲ هزار و۳۳۴ واحدی را ثبت کرد.
شاخص آزاد شناور طی معاملات هفته جاری با عقبگرد ۱۳۸۴ واحدی در حالی در پایان معاملات روز سه شنبه، رقم ۹۹ هزار و ۴۵۴ واحدی را نشان داد که در ارتفاع ۱۰۰ هزار و ۸۳۹ واحدی کار خود را آغاز کرده بود.

شاخص بازار اول نیز با کاهش ۸۳۲ واحدی از کانال ۶۷ هزار واحدی خارج و رقم ۶۶ هزار و۴۶۵ واحدی را در روز سه شنبه ثبت کرد.

شاخص بازار دوم اما سنگین ترین عقب نشینی را با کاهش ۲۵۶۰ واحدی در بین شاخص های اصلی بورس تهران ثبت کرد و از کانال ۲۰۲ هزار واحدی به ارتقاع ۱۹۹ هزار و ۵۲۹ واحدی در پایان روز سه شنبه برگشت.

شاخص صنعت نیز در حالی رقم ۸۳ هزار و ۷۷۲ واحد را در آخرین روز معاملاتی هفته ثبت کرد که در آغاز هفته در کانال۸۴ هزار و ۸۹۵قرار داشت.

ارزش معاملات خرد روز شنبه ۷۶۵ میلیارد ریال و معادل ۹۵ درصد ارزش کل معاملات و معاملات بلوکی نیز با ثبت رقم ۳۷ میلیارد ریال، ۵ درصد ارزش ۸۰۳ میلیارد ریالی معاملات نخستین روز هفته را به خود اختصاص داد.

نمادهای ایران ترانسفو و سیمان کردستان در این روز با معاملات بلوکی همراه بود.

روز یکشنبه، ارزش معاملات خرد ۷۷۱ میلیارد ریال و ارزش معاملات بلوکی ۴۵۸ میلیارد ریال بود که به ترتیب معادل ۶۳ و ۳۷ درصد ارزش کل معاملات بود.

ارزش کل معاملات روز یکشنبه با افزایش  ۴۲۷ میلیارد ریالی نسبت به روز شنبه، رقم ۱۲۳۰ پیلیارد ریال را ثبت کرد.

۲۷۷ میلیون برگه سهم نفت پارس، سرمایه گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات وبانک پارسیان در روز یکشنبه به صورت بلوکی معامله شد.

روز دوشنبه نیز ارزش معاملات خرد ۷۷۱ و معاملات بلوکی ۳۶۱ میلیارد ریال و به ترتیب معادل ۳۲ و ۶۸ درصد ارزش کل معاملات بود.

ارزش معاملات روز دوشنبه با کاهش ۹۷ میلیارد ریالی نسبت به روز یکشنبه رقم ۱۱۳۲ میلیارد ریال را نشان داد.

همچنین تعداد ۱۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار سهم آسان پرداخت پرشین، پالایش نفت تبریز، پتروشیمی خارک، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر و بانک اقتصاد نوین در روز دوشنبه با معاملات بلوکی همراه بود.

ارزش معاملات خرد روز سه شنبه ۷۷۳ میلیارد ریال و معادل ۶۹ درصد ارزش کل معاملات بود و معاملات بلوکی نیز با ۳۴۱ میلیارد ریال، ۳۱ درصد ارزش بازار ۱۱۱۴ میلیارد ریالی روز سه شنبه بود.
سرمایه گذاری نفت و گاز تامین، پالایش نفت تهران و آبادان اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نورد آلومینیوم، معدنی و صنعتی گل گهر و گسترش نفت و گاز پارسیان نیز در این روز با معاملات بلوکی همراه بودند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر