بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
مدیر عامل پالایشگاه آبادان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

تاثیر منفی دلار۴۲۰۰ بر خرید پالایشی‌ها

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: دلار تک‌نرخی دولت بر تمامی پیکره اقتصاد تاثیرگذار بوده و پالایش‌ها نیز از گزند مدیریت نرخ ارز مصون نیستند چراکه دلار کنترل شده برمیزان خریدهای خارجی تاثیر منفی خواهد گذاشت.
کد خبر : ۱۷۵۸۱۳
اسفندیار دائم الذکر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره تاثیر دلار تک نرخی بر سودآوری پالایشی‌ها نیز گفت:  دلار ۴۲۰۰ تومانی بر میزان خریدهای خارجی پالایشی‌ها، تاثیر منفی خواهد گذاشت و باعث کندی روند خریدها می‌شود.

 دائم‌الذکر نرخ جهانی بازار نفت را غیرقابل پیش‌بینی دانست و ادامه داد: نفت متاثر از تحولات منطقه خاورمیانه، سخنان و موضع‌گیری‌های سیاسی بوده ضمن آنکه افزایش قیمت نفت، تاثیر مثبتی بر سودآوری پالایشگاه‌ها خواهد داشت.

دائم الذکر بازگشت ۲۰درصد سهام حاکمیتی به دولت را به‌خاطر کنترل راهبری پالایشگاه‌ها و اشراف دولت بر آنها دانست و این موضوع را سیاستی منطقی و اجرای آن را باعث یکسان‌سازی و قانونمداری بیشتر در پالایشگاه‌ها عنوان کرد.

وی در مورد طرح های توسعه‌ای پالایشگاه آبادان نیز گفت: پالایشگاه توسعه روزانه را در دستور کار قرار داده و همین مورد باعث شده تا این پالایشگاه از حالت زیاندهی خارج و سودساز شود.

دائم الذکر همچنین با تشریح فازهای توسعه این پالایشگاه گفت: با شروع فاز ۲ تا ۴ سال آینده تولید نفت کوره به کمتر از ۲۳ درصد خواهد رسید و پالایشگاه کاملا سود ساز خواهد شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تغییر ساختار مجمع این پالایشگاه گفت: با اجرای فاز ۴ میزان نفت کوره تولید به زیر ۱۰ درصد می رسد.

به گزارش بورس نیوز، بر اساس مصوبه هیات وزیران تغییراتی در سقف سبد سهام عدالت ایجاد و سهم ۷ پالایشگاه کرمانشاه، بندرعباس، تبریز، اصفهان، تهران، شیراز و لاوان کاهش و سهم دو پالایشگاه امام خمینی شازند و پالایشگاه آبادان افزایش می یابد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس ارشد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
بله دلار رسمی 4200 تومان به معنی این است که دیگر پتروشیمی نمی تواند دلارهای دریافتی را در بازار آزاد به قیمت 6000 تومان بفروشد و این واقعا ناراحت کننده است.. چون آقایان با این 20 درصد اضافه می توانستند پاداش و حقوق ها نجومی را پرداخت کنند و ممکن است به این مدیران ارشد لطمه وارد شود.. گور پدر 80 میلیون ایرانی که باید تاوان دلار 6000 هزار تومان را با خون خود پس بدهند