بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
عضو مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تلاطم بازارهای کاذبی همچون بر بورس تاثیرگذار بوده گفت: نقدینگی موجود در اقتصاد باید به سمت بازارهای اصلی مانند بورس و بنگاه‌های اقتصادی هدایت شود و تا زمانی که بازارهای کاذبی همچون دلار و سکه محفل اصلی سرمایه‌گذاری باشد، سودآوری عاید اقتصاد کشور نخواهد شد.
کد خبر : ۱۷۵۸۸۰
هادی قوامی عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص راهکار مبارزه با گرانی سکه اظهارکرد: مهم‌ترین مشکل محیط کسب‌وکار عدم رونق چرخ تولید در کارخانه‌ها بوده که نقدینگی در جامعه را به‌جای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تولیدی، به سمت بازارهای کاذبی همچون سکه و ارز سوق داده است.
 
وی ادامه داد: متاسفانه بازار ارز پر تلاطمی که امروز اقتصاد کشور را درگیر کرده به تمامی حوزه‌های اقتصادی از جمله بورس نیز سرایت کرده و این بازار را با افت شاخص مواجه کرده است.

نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر آنکه نقدینگی های سرگردان باید به سمت بورس هدایت شود، گفت: ممانعت از رشد کاذب قیمت‌ها در بازارهای سوداگری همچون ارز و سکه جزوی از تدابیری اقتصادی بوده که باید در این برهه رکود اقتصادی رعایت و عملیاتی شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه ثبات اقتصادی می‌تواند بورس را از گزند فضای سیاست و تاثیرات جهانی در امان نگاه دارد، افزود: در شرایطی که تمامی بازارهای کشور با ثبات چندانی روبه‌رو نیستند، دولت باید ثبات و آرامش را به فضای کسب‌وکار کشور بازگرداند اما در این شرایط نامساعد، وضعیت بازار کسب و کار تحت تاثیر خروج آمریکا از برجام قرار گرفته است.

قوامی با اشاره به اینکه نقدینگی کشور چه به‌صورت پول و شبه‌پول باید دراختیار تولید قرار بگیرد نیز گفت: نقدینگی کشور چراغ‌های قرمز اقتصادی را رد کرده و باید این نقدینگی به سمت بورس کشور سوق داده شود ؛ در همین راستا افزایش قیمت خوراک پتروشمی‌ها در خروج سرمایه از بورس تاثیرات مثبتی را گذاشت اما باید تمامی راهکارها را برای جذب نقدینگی تمام اقتصاد به سمت تولید هدایت کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
همه مشکل را میدونن را ه حل هم میدونن اما راه دیگری میروند فرمایش شما کاملا درست است ولی اخر در عمل تا بورس حرکت میکند فریاد وای حباب سر میدهند حالا بگو سهام 100 تومان نسبت به ارز واجناس و سایر چیز ها واقلام دیگر چرا فریاد وای حباب سر نمی دهند چون نمی خواهند اقتصاد شود سهام زیر 100 تومان دلار 6000 تومان گویایی این واقعیت است