بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تاثیر آن روی فرآیند صادرات نفت ایران گفت: دنیا به نفت نیاز دارد و ایران در حوزه تعاملات نفتی، نقش‌آفرینی می‌کند. ممکن است کاهش داشته باشیم اما کسی خروج ایران از بازارهای بین‌المللی نفت را نخواهد دید.
کد خبر : ۱۷۶۱۱۶
به گزارش بورس نیوز، سید پیروز موسوی در نشست خبری که در چهارمین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، اظهارکرد: رئیس جمهور شب گذشته آینده را روشن کرد؛ بنابراین باید به ساخت داخل اعتقاد داشته باشیم و از فرصتی که برجام و اتحادیه اروپا به ما داده است، استفاده کنیم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که امروز بین این شرکت و یک شرکت انگلیسی امضاء شد، گفت: امروز شاهد حضور رایزن انگلیس بودیم و طبق تفاهم‌نامه‌ای که امضاء شد قرار است تجهیزات مهمی که پشتیبان تولید در کشور است، در اختیار ما قرار دهند. در واقع هم در زمینه آموزش و هم در زمینه تعمیرات این شرکت به کمک ما خواهد آمد.

مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۵۰ نفتکش در پایانه‌های عسلویه، ‌ خارگ و پایانه‌های شمال حضور یافتند، گفت: این میزان در سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۵ معادل ۳۸ درصد رشد داشته است. همچنین در سال گذشته پذیرای کشتی‌های بزرگ‌تری در خارگ بودیم. در زمان تحریم‌ها، ‌کشتی‌های خارجی به جز کشتی‌های ژاپنی اجازه ورود به خلیج فارس را نداشتند.

به گزارش ایسنا، موسوی با اشاره به آغاز سوآپ نفت خام از سال گذشته از ترکمنستان گفت: در این راستا تاکنون ۷۱ نفتکش تخلیه شده و حدود ۳.۵ میلیون بشکه نفت سوآپ شده است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
سه سال مردم سر کارند که آخرش اینو بگن وقتی برجام امضا نشد بود چقدر محاسن داشت