بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
چهارمین انتخابات پارلمانی سراسری عراق -نخستین انتخابات پساداعش-ساعت هفت بامداد امروز -شنبه- در سراسر این کشور آغاز شد و جمعیت انبوهی در همان دقایق ابتدایی انتخابات، وارد حوزه های رای گیری شدند تا نامزدهای مورد وثوق خود را انتخاب کنند.
کد خبر : ۱۷۶۱۹۵
به گزارش بورس نیوز، 24میلیون نفر از جمعیت 37 میلیون نفری عراق حائز شرایط اخذ رای هستند که بخش اعظم آنان را جوانان تشکیل می دهند.جوانانی که مصمم هستند تا در این بزرگترین رویداد سیاسی صحنه عراق نقش آفرینی کنند.

 شهروندان عراقی در نخستین ساعات رای گیری با حضور گسترده در پای صندوق های اخذ رای به این رویداد سیاسی واکنش مثبت نشان داده اند تا از میان حدود هفت هزار نامزد انتخابات، در نهایت 329 نفر را راهی پارلمان این کشور کنند. پارلمانی که بیشترین نقش را در چینش مردان سیاست در عراق داراست و با تصمیم آنان نخست وزیر، رییس پارلمان، رییس جمهوری و ترکیب کابینه مشخص خواهند شد.

حضور زنان نیز در صحنه انتخابات پارلمانی عراق حائز اهمیتی ویژه است، چرا که بر اساس قانون انتخابات حداقل 25 درصد کرسی های پارلمان عراق را زنان در اختیار خواهند داشت که این امر نقطه عطفی در صحنه سیاسی و پارلمانی این کشور و تایید نقش آفرینی آنان در سرنوشت عراق است.

بر اساس گزارش های منتشره، بیش از پنج هزار خبرنگار، عکاس و فیلمبردار پوشش خبری و تصویری این رویداد مهم و مشق دمکراسی را در عراق عهده دار هستند و به شکار لحظه های این رویداد می پردازند.

تبلیغات انتخاباتی در سراسر عراق طی یک ماه گذشته بسیار داغ بود و حامیان نامزدهای رقیب با نصب بیلبوردها و تصاویر نامزدها و همچنین کارناوال های شادی، سطح وسیعی از خیابان ها را به فعالیت های تبلیغاتی اختصاص داده بودند. فعالیتی که 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای جای خود را به سکوت انتخاباتی داد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق، 49 هزار و 677 شعب اخذ رای در هفت و 919 مرکز رای گیری برای انتخابات تعیین کرده است که از ساعت هفت بامداد تا 18 امروز -شنبه- به اخذ رای خواهند پرداخت و طبق سنوات گذشته تمدید زمان انتخابات محتمل نیست و بلافاصله کار شمارش رایانه ای آرا و در نهایت اعلام نتایج آن آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دولت عراق و نیروهای انتظامی و امنیتی این کشور وعده داده اند که انتخابات در فضایی امن با کمترین تهدید امنیتی برگزار خواهد شد، وعده ای که در «انتخابات ویژه» دو روز گذشته با رای گیری از نظامیان و زندانیان دارای کمتر از پنج سال محکومیت و همچنین عراقی های مقیم خارج تحقق یافت و شاهد تهدید امنیتی مهمی نبودیم و آرامش در دوران پساداعش و اخراج این گروه تروریستی از عراق در فضای انتخاباتی کاملا مشهود و حکمفرما بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «وثوق ۱»

ناظر بازار اعلام کرد:

توقف نماد معاملاتی «وثوق ۱»

ارسال نظر