بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مدیر عامل بیمه‌ البرز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

بیمه «P.I»در گرو بقا برجام/ صندوق ویژه تحریم تعطیل نیست

مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به اینکه بیمه کشتی‌ها در گرو ارتباط با آمریکا نیست، اظهار کرد: ایران ارتباط بیمه‌ای بر اساس P&I را با ایالات متحده برقرار نکرده و صرفا این ارتباط بیمه‌ای با کشورهای اروپایی و آسیایی در جریان است.
کد خبر : ۱۷۶۲۳۸
تاجدار مدیر عامل بیمه البرز در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز با تاکید بر نبود ارتباط بیمه‌ای بین ایران با آمریکا گفت:  ارتباطات بین‌المللی بیمه‌ای بر اساس دو اصل «بیمه اتکایی» و«P&I» تعریف شده که بیمه اتکایی برای ریسک‌های همچون آتش‌سوزی، زلزله، ریسک‌های پتروشیمی و پالایشگاهی بوده و ارتباط P&I مربوط به بیمه کشتی‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، ایران هیچ ارتباط بیمه‌ای بر اساس P&I را با ایالات متحده برقرار نکرده و صرفا این نوع ارتباط بیمه‌ای با کشورهای اروپایی و آسیایی در جریان بوده است.

مدیرعامل بیمه البرز درخصوص خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: ایران میتواند در بحث پوشش بیمه‌ای کماکان می‌تواند ریسک‌های خود را واگذار کرده تا کشتی‌های جمهوری اسلامی ایران بتواند در آب‌های بین‌المللی تردد کند ضمن آنکه بیمه‌های ایرانی نیز میتوانند در بخش P&I وارد فاز ریسک‌پذیری شده و کشتی‌ها را بیمه کنند.

تاجدار همچنین با ارزیابی لغو کلی برجام تاکید کرد: اگر برجام به دلایلی همچون عهدشکنی اروپایی‌ها یا عدم تمایل ادامه راه برجام از سوی ایران ملغی شود، نتیجه توافقنامه لغو ارتباطات بین‌المللی بانکی و بیمه‌ای خواهد شد.

مدیرعامل بیمه‌البرز با اشاره به اینکه تجربه لغو برجام را داشته‌ایم، تصریح کرد: کشور تجربه ۳ساله چنین تحریم‌هایی را داشته و طی این مدت دولت، مجلس، بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه‌ای روش‌های مختلفی را برای مقابله با چنین موضوع اتخاذ کرده که نمونه آن ایجاد ظرفیت مشترک اتکایی و صندوق ویژه تحریم بوده است.

وی در پایان گفت: این صندوق کماکان وجود داشته و در شرایط اضطراری می توان از آن استفاده کرد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United States of America
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
این توضیحات رو که همه میدونن اروپا هم آخرش پیرو آمریکاست باید از اول به فکر چاره می بودید نه الان همون روشهای چند سال قبل رو بخواید انجام بدید