بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

مسکن در تیررس اختلاف ارزش ارز/ کاهش التهاب و ابهامات روانی برجام

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده گفت: بخش مسکن به‌عنوان عمده‌ترین فضای سرمایه‌گذاری بین طیف فعالان اقتصادی شناخته‌ می‌شود چراکه تفاوت نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر رکود یا رونق این حوزه دارد.
کد خبر : ۱۷۶۲۷۴
فردین آقابزرگی مدیر عامل کارگزاری بانک آینده در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز با ارزیابی بازارسرمایه پس از برجام اظهار کرد: بازارسرمایه طی هفته گذشته درگیر التهاب و ابهامات روانی خروج آمریکا از برجام و تاثیرگذاری منفی این تصمیم به سر می‌برد اما این جو روانی زودتر از حد موعد فروکش کرد تا بازارسرمایه باردیگر شاهد از سرگیری روند طبیعی و رشد شاخص‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه ساختاراقتصادی ایران با آثار تحریم‌ها تطابق یافته، ادامه داد: اقتصاد ایران با تحریم و چالش‌های پیش‌روی آن طی چند سال گذشته تطبیق یافته و توانسته این محدودیت‌ها را مدیریت و این جریان را به سمت دلخواه خود مدیریت کند ؛ اما مدیریت به منزله نبود محدودیت بر بازار نیست چراکه پس از شوک روز نخست و جو روانی ناشی ازآن، شاهد تدوام رشد شاخص در تابلوهای معاملاتی هستیم.

وی با تاکید بر آنکه مدیریت محدودیت‌ها، تاثیر مستقیمی بر سودآوری ارزش سهام صنایع و شرکت‌ها ندارد، افزود: افزایش قیمت ارز یکی از عوامل اصلی تداوم سودآوری صنایع و شرکت‌ها در کوتاه مدت بوده که نشات گرفته از آثار تورمی و کاهش ارزش پول ملی است؛ در سال91 نیز با جهش قیمت دلار از یک‌هزارتومان به 3هزار تومان، یکی از سال‌های پربازده بورس رقم خورد.
وی تاکیدکرد: به تناسب اختلاف بین ارزش جایگزینی و ارزش بازار شرکت‌ها و همچنین آثار تورمی ناشی از اختلاف قیمت دلار و ریال، پیش‌بینی می‌شود که سازوکار و فرآیند معاملات در بورس با افزایش شاخص رو‌به‌رو شود.

آقابزرگی همچنین با اشاره به افزایش قیمت‌ در گروه سیمانی‌ها و کاشی‌ها در معاملات امروز بورس گفت: بخش مسکن به‌عنوان عمده‌ترین فضای سرمایه‌گذاری بین طیف فعالان اقتصادی شناخته‌ می‌شود چراکه این فعالان معتقدند سرمایه‌گذاری در این بخش، فیزیکی و قابل حراست است.

مدیر عامل کارگزاری بانک آینده با اشاره به تاثیر کاهش پول ملی بر بازار مسکن تصریح کرد: بازار مسکن، جزو نخستین بخش‌های سرمایه‌گذاری در بازار کشور بوده که تحت تاثیر تفاوت نرخ ارز قرار می‌گیرد چراکه قدرت خرید و میزان منابع مالی برای خرید مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
هزینه ساخت گران شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
هزینه ساخت گران شد