بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹
بورس‌نیوز بازگشت تحریم‌ها و تاثیر آن بر خودروسازان را بررسی کرد:

بازگشت تحریم‌ها؛ چالش جدید خودروسازان

کارشناس بازار خودرو گفت: در صورت بازگشت تحریم‌ها، تولید محصولات جدید خودروسازان با مشکلات اساسی مواجه می‌شود.
کد خبر : ۱۷۶۳۰۳
بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو در گفت‌‌وگو با بورس‌ نیوز با ارزیابی وضعیت بازار اظهار کرد: نوسانات قیمت ارز، افزایش هزینه‌های جانبی، تورم و افزایش هزینه‌های سربار قطعه‌سازان کشور، باعث شده که خودروسازان بزرگ کشور با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کنند اما این صنعت بخاطر حمایت‌های دولتی تاکنون توانسته سرپا بایستد.

وی ادامه داد: تولید و اشتغال‌زایی در این صنعت با بحران جدی مواجه نشده اما تکلیف این صنعت در صورت تشدید تحریم‌ها مشخص نیست؛ در صورت ترک شرکت‌های خارجی خودرویی از ایران، باردیگر تولیدکننده، قطعه‌ساز وسرمایه‌گذاری‌های صورت پذیرفته با مشکلات جدی روبه‌رو خواهند شد.

صدرایی با اشاره به اینکه عدم اجرایی شدن تعهد خودروسازان خارجی دور از ذهن نیست، تاکید کرد: شاید سیتروئن و پژو در عمل از بازار ایران خارج نشوند اما با تشدید تحریم، آنها به تعهدات خود پایبند نبوده و تولید محصولات جدید را با چالش‌های جدی مواجه می‌کنند.

کارشناس اقتصادی تصریح کرد: خودرو جزو مهم‌ترین صنایعی بود که از تحریم‌ها، آسیب فراوانی دید چراکه وسعت شرکت‌های خودروسازی، این صنعت را تبدیل به شاهرگ اقتصادی کشور کرده بنابراین با توجه به سرمایه‌گذاری انجام شده پس از بازگشت تحریم‌ها، فشارهای سیاسی روی این شرکت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با طرح این سوال که برجام در 94 منعقد شده و نتایج سه ساله این توافقنامه اظهارکرد: طی مدت امضا برجام، خودروسازان خارجی اقدامات مثبتی در بازار ایران برای تشریح به اذهان عمومی ندارند؛ درحقیقت ورود برخی سرمایه‌گذاران بازی با اقتصاد کشور بود چراکه نه تنها شرکت‌هایی همچون پژو و سیتروئن بلکه هیچ شرکتی در ایران بخاطر عدم ثبات اقتصادی، سرمایه گذاری عمیق، بلند مدت و ریشه‌ای را انجام نمی‌دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

دود تنش نرخ‌های آزاد در چشم خودروسازان

کارشناس بازار خودرو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خودرو

ارسال نظر