بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «بیانیه موگرینی سندی بر حقانیت کشور است» گفت: این حمایت موثر اروپا از ایران بعد از خروج آمریکا از برجام را می توان بی‌سابقه تلقی کرد.
کد خبر : ۱۷۶۴۵۲
به گزارش بورس نیوز، علیرضا رحیمی، با اشاره به بیانیه موگرینی درباره برجام گفت: رویکرد اروپایی‌ها نسبت به برجام راهبردی بوده است. آنها برجام را به نفع امنیت جهانی و امنیت اروپا می دانستند و از آن به عنوان توافق برد- برد یاد می‌کنند.

وی افزود: اینکه اروپایی‌ها برای ادامه برجام چه تضمینی خواهند داد، همه منوط به نتیجه مذاکرات وزیرخارجه با اروپایی‌هاست لذا نمی توان در مرحله فعلی و در واکنش به اظهارنظرهای برخی مقامات اروپایی راجع به نوع تضامین و برخورد با مذاکرات ارزیابی دقیقی داشت. باید منتظر ماند تا نتیجه مذاکرات روشن شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «اروپایی‌ها در طول برجام مواضع متفاوتی نسبت به آمریکا داشتند» یادآور شد: علیرغم فشارهای آشکار آمریکا به اروپا آنها همچنان در کنار ایران و مجموعه برجام حضور داشتند که این حقانیت ما را نشان می دهد.

به  گفته رحیمی حضور اروپایی‌ها در کنار ایران برای ادامه برجام شاهدی بر حقانیت ایران و نشانی از توافق برد- برد برجام و تاثیرگذار آن بر صلح و امنیت بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، رحیمی در پایان گفت: از آنجا که خروج آمریکا از برجام پدیده بی سابقه‌ای بر مناسبات بوده، حمایت موثر اروپایی‌ها در ادامه راه از برجام و ایران را نیز باید بی‌سابقه تلقی کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر