بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
عضو هیئت‌مدیره بانک ملی از تلاش برای اجرایی شدن تبادل ریال ایران با لیر ترکیه از طریق کارت‌های بانکی دو کشور از عید فطر خبر داد.
کد خبر : ۱۷۶۴۷۹
به گزارش بورس نیوز، مسعود خاتونی بابیان این مطلب اظهار داشت: عملیات زیرساختی و فنی پروژه تبادل ریال ایران با لیر ترکیه از طریق کارت‌های بانکی دو کشور به انتها رسیده  و به‌صورت آزمایشی نیز چند تراکنش خرید انجام‌شده است.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن این پروژه اظهار داشت: این طرح در نیمه دوم اسفندماه آماده عملیاتی شدن بود و در حال حاضر مذاکرات نهایی بین مسئولان دو کشور در بانک‌های مرکزی ایران و ترکیه در حال انجام است.

خاتونی افزود: به اعتقاد من اگر در روند مذاکرات با مشکل جدی مواجه نشویم از عید فطر این پروژه وارد فاز عملیاتی می‌شود.

افزایش گشایش اعتبار بین ایران و ترکیه

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی در خصوص شرایط ال سی‌های که قرار است به لیر باز شود، گفت: در حال حاضر این ال سی‌ها برای چند بخش بازشده است و هدف از این کار تبادل کالاهای تولید داخل بین دو کشور ایران و ترکیه با ارزتبادلی ریال و لیر است.

وی افزود: ثبت سفارش در این حوزه هرروز در حال افزایش است و گشایش اعتبار بین ایران و ترکیه به‌صورت مستمر انجام می‌شود که هدف از این کار افزایش واردات و صادرات کالاهای تولید داخل در دو کشور است.

ارائه خدمات بانکی در پیام‌رسان بله دلیل اصلی ماندگاری کاربران

خاتونی با اشاره به این‌که تعداد کاربران پیام‌رسان بله از مرز یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار نفر عبور کرده است، گفت: ترافیکی که تعداد کاربران پیام‌رسان بله ایجاد کرده‌اند در حدود ۷۵ درصد به‌طور روزانه است که نشان از به‌کارگیری و بهره‌گیری از این اپلیکیشن از سوی مردم دارد.

به گزارش ایبنا، وی ادامه داد: برخورداری پیام‌رسان بله از زیرساخت‌ها و ماژول‌های بانکی دلیل اصلی استقبال مردم از این پیام‌رسان و عاملی مهم در افزایش ماندگاری کاربران آن است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر