بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
برخی از پیام رسان های خارجی برای جایگزینی تلگرام پیش قدم شده و در این راستا مذاکراتی با چند شرکت ایرانی نیز انجام داده اند.
کد خبر : ۱۷۶۶۷۵
به گزارش بورس نیوز، با گذشت چند هفته از فیلترینگ تلگرام، اکثر آمارها از مقاومت کاربران در مقابل فیلترینگ خبر می دهند. از طرف دیگر، پیام رسان های داخلی هم علیرغم تلاش فراوان برای بهبود وضعیت، به دلایل متعدد، هنوز به گزینه شماره یک کاربران ایرانی تبدیل نشده اند.

در این میان، هفته گذشته خبری در رسانه ها منتشر شد که از خیز پیام رسان های خارجی برای پرکردن جای تلگرام سخن به میان آورده بود. همچنین بنا بر این گزارش، برخی از این شرکت ها مذاکراتی با چند شرکت ایرانی نیز انجام داده بودند!

پیام رسان های تم تم و دیالوگ، در کنار ویچت و چند سرویس دیگر، تلاش خود را برای ورود به بازار ایران آغاز کرده اند. پیام رسان هایی که هر کدام با ویژگی های خود، به دنبال پاسخ به سلیقه سخت پسند کاربران ایرانی هستند. قطعا هر کدام از آنها جذابیتی خاص خودشان برای مخاطب دارند، و امکانات فنی هر کدام به نوبه خود نظر مخاطب را جلب می کند.

از طرفی تلاش رقبای مختلف برای دسترسی به بازار بزرگ ایران هم کاملا قابل درک است. شرکت های بزرگ و کوچک و استارتاپ‌هایی که پشت هر کدام از این برندها ایستاده اند، طبیعتا به فکر منافع خود هستند و تلاش می کنند از فرصت پیش آمده بهترین استفاده را ببرند.

سوال اصلی اینجاست که شرکت های ایرانی مورد اشاره کجای داستان قرار دارند؟ کدام شرکت ها و موسسات و با کدام مجوزی به دنبال باز کردن پای یک پیام رسان خارجی دیگر به جای تلگرام هستند؟

تجربه تلگرام پیش روی همه ماست؛ حمایت از یک پیام رسان خارجی، که علیرغم همه قول و قرارهایش، بلاخره خارجی بود و خارجی هم ماند، علت اصلی وضعیت امروز است. هزاران کسب و کار معطل مانده فقط یکی از عوارض فیلترینگ تلگرام است. به گزارش دانا به نقل از یک رسانه اوکراینی، این سوال مطرح است که چرا باید دوباره یک سرویس خارجی محرم اسرار کاربران ایرانی شود و بعد از مدتی، دوباره موضوع فیلترینگ و هزینه های آن برای کشور مطرح شود؟ همچنین باید مشخص شود کدام شرکت های ایرانی به دنبال جذب این پیام رسان های خارجی بوده و اهداف پشت پرده آنها برای برگزاری مذاکرات با پیام رسان های خارجی چیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر