بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌و‌گو با بورس‌ نیوز مطرح کرد؛

تاخیر در معامله "فایرا" ربطی به اعتراض خریداران نداشت/ شورای‌عالی‌ بورس از اختیار قانونی استفاده کرد

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس می گوید: مطرح شدن قطعیت بلوک 19.53 درصدی شرکت آلومینیوم ایران در شورای عالی بورس و تاخیر دراعلام قطعیت این معامله به دلیل اعتراض سایر خریداران نبوده است.
کد خبر : ۱۷۶۶۸۰
به گزارش بورس نیوز، در حالی که معاون بازاربورس تهران ابهامات مطرح شده در خصوص سایرخریداران بلوک 19.53 درصدی «فایرا» را دلیل بررسی این موضوع در شورای عالی بورس عنوان کرد، مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تاخیر دراعلام قطعیت این معامله به دلیل اعتراض سایر خریداران نبوده است.

محسن خدابخش مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس همچنین در خصوص مطرح بودن انحصار در صنعت آلومینیوم اظهار کرد: بررسی امکان انحصار در یک کالا مربوط به شورای رقابت بوده و این شورا باید شورای عالی بورس را از ایجاد انحصار در چنین شرایطی مطلع سازد.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم شناخت قانون باعث شده تا تمامی مسائل درحیطه مدیریت بورس تلقی شود در حالی که سازمان بورس متولی انجام معاملات بوده و سایر موارد در حیطه وظایف نهادهای نظارتی دیگر است.

خدابخش در اظهارنظر جالب افزود: کالبدشناسی اینگونه مسائل ‌به نفع بازارسرمایه نبوده چراکه معامله‌ای صورت گرفته و ابهامی در آن ایجاد شده که شورای بورس آن معامله را تایید کرده بنابراین اظهارنظر در مورد معامله قطعی شده به صلاح نیست.

وی تاکید کرد: طبق ضوابط معاملات عمده، شورای عالی بورس اختیار قانونی دارد تا مدت زمانی یک ماه‌ونیم از انجام قطعی معاملات جلوگیری کند و امری غیرقانونی در معاملات رخ نداده است.
شایان ذکر است سهام این شرکت طی تقریبا یک ماه با بازدهی 100 درصدی روبه‌رو بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر