بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ بازده و سودآوری بورس بالاتر از نرخ‌های بانکی نیست و با فاکتورگیری شاخص‌سازی‌ها، نرخ سوددهی بازارسرمایه نهایتا به 12درصد می‌رسد که چنین نرخ سودی کمک شایانی به جذب نقدینگی و سرمایه‌‌گذار نمی‌کند.
کد خبر : ۱۷۶۷۰۶
عبداله رحیم لویی بنیس عضو هیات مدیره بیمه میهن با ارزیابی ورود سرمایه جدید به بازارسرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌ نیوز تاکید کرد: نقدینگی سرگردان موجود در اقتصاد کشور به‌دنبال سودآوری بیشتر بوده و در همین راستا جذب بازارهای سودده کوتاه مدت می‌شود و در چنین شرایطی اگر بازارسرمایه علائم مثبتی را برای نقدینگی سرگردان نفرستد، عملا این بازار از فرصت جذب سرمایه‌گذار و نقدینگی موجود در اقتصاد محروم خواهد شد.

وی ادامه داد: بازارسرمایه نیازمند شفاف‌سازی واقعی بوده و تاکنون در این امر توفیقی کسب نشده زیرا اگر آثار و علائم تحریم‌ها افشا می‌شد، این بازار در اختیار متولیان قرار می‌‌گرفت و هرروز با تلاطمات فراوان دست‌وپنجه نرم نمی‌کرد.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه بازدهی بازارسرمایه به نفع سرمایه‌گذاران نیست، اظهارکرد: نرخ بازده و سودآوری بورس بالاتر از نرخ‌های بانکی نیست و با فاکتورگیری شاخص‌سازی‌ها، نرخ سوددهی بازارسرمایه نهایتا به  12درصد می‌رسد که چنین نرخ سودی کمک شایانی  به جذب نقدینگی و سرمایه‌‌گذار نمی‌کند.

مدیرعامل سابق شرکت کارگزاری بانک انصار از سوی دیگر به برخی مشکلات در بورس اشاره داشت و گفت: اتفاقاتی که برای ناشرانی همچون «های‌وب» و «آکنتور» رخ داد ریسک  ورود به بازارسرمایه را بالا برده و شفافیت و برآوردپذیری را برای سرمایه‌گذاران کمرنگ کرده است؛ بازارسرمایه باید تکانی خورده و سیگنال‌های مثبتی را به بازار ارائه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بازارسرمایه کشور بدون ارائه سیگنال مثبت و به‌صورت کاملا سنتی و منفعل چشم به راه ورود سرمایه‌گذاران جدید است تا سرمایه‌گذار وارد بورس شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر