بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

چرا پول برای ماندن در بورس می‌ترسد؟

کارشناس بازارسرمایه گفت: بسته‌شدن نماد برخی از شرکت‌ها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به دلایلی همچون نبود شفافیت و دیگر مسائل مالی و همچنین به درازا کشیدن و نامشخص بودن باز شدن نمادها، باعث ترس سرمایه‌گذاری سهامداران در بازه‌های کوتاه مدت می‌شود.
کد خبر : ۱۷۶۷۵۰
مقصود عباسی مدیرعامل کارگزاری آبتین استاک در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص جذب نقدینگی و ورود سرمایه جدید به بازارسرمایه گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل سرمایه‌گذاری توسط فعالان اقتصادی در بخش‌های تولیدی، اطمینان از بازگشت سرمایه خود در بازه زمانی مشخص بوده و این موضوع در بازارسرمایه نیز صدق می‌کند بنابراین فعالان این بازار زمانی که اقدام به سرمایه‌گذاران می‌کنند باید بتوانند سرموعد از  سرمایه خود بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: بسته‌شدن نماد برخی از شرکت‌ها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به دلایلی همچون نبود شفافیت و دیگر مسائل مالی و همچنین به درازا کشیدن باز شدن نمادها، باعث ترس سرمایه‌گذاری سهامداران در بازه‌های کوتاه مدت می‌شود.

عباسی افزود: همین ترس و نبود اطمینان باعث عدم ورود نقدینگی سرگردان مردم به بورس شده چراکه خروج سرمایه برای سرمایه‌گذار بسیار ضروری و حیاتی است.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در بازارسرمایه کاهش یافته، تاکید کرد:  حجم نقدینگی سرگردانی که امروز در جامعه وجود دارد باید به سمت بازارسرمایه سوق داده شود اما سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت وارد بازارسرمایه نمی‌شوند چراکه ترس از این موضوع، باعث می‌شود که هزینه بر فایده سرمایه‌گذاری آنها را افزایش دهد و عملا سرمایه خود را با ریسک بالایی مواجه کنند.

وی تصریح کرد: نقدینگی کشور با رشد بالایی همراه بوده اما عدم اطمینان به بازارسرمایه مانع ورود حجم نقدینگی به این بازار شده بنابراین  باید با رونق تولید و ایجاد ارزش افزوده مسیر ورود نقدینگی به بازارسرمایه هموار شود ؛ امروز نقدینگی کشور بیشتر در بازارهای سکه، ارز و سودهای سپرده بانکی خلاصه شده و مردم بیشتر میل به سرمایه‌گذاری در این بازارها را دارند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر