بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۳۴۸ واحد رشد به پله ۹۵ هزار و ۷۹۳ واحدی رسید.
کد خبر : ۱۷۶۸۶۱
به گزارش بورس نیوز، در اولین روز هفته درحالیکه به نظر می‌رسید با رفت و برگشت شرکت‌های مختلف از مجامع سالیانه روندی متعادل بر بازار کم حجم سهام حاکم شده است، گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها نقش ویژه ای در این بازار ایفا کردند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه 5 خرداد ماه 97 با افزایش 348 واحدی روی رقم 95 هزار و 794 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 35 واحدی عدد 17 هزار و 371 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 626 واحدی به رقم  102 هزار و 557 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 459 واحدی به رقم 68 هزار و 431 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 395 واحدی عدد  201 هزار و 944 واحد را به نمایش گذاشت.

همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد ۲۶۶ هزار و ۹۰۷ سهم اوراق بهادار به ارزش ۳ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۱۴ ریال در بیش از ۴۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های سهامی ذوب آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، عمران و توسعه شاهد، گروه سرمایه گذاری میزاث فرهنگی با روند مثبت و نماد‌های توکاریل و نماد‌های پالایش نفت لاوان، پتروشیمی زاگرس، گروه کارخانجات تبرک با روند منفی به کار خود پایان داد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های "فولاد مبارکه" با 213 واحد ، "معدنی و صنعتی گل گهر" با 147 واحد و "ملی صنایع مس ایران" با 92 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 126واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان با 59 واحد و پالایش نفت اصفهان با 56 کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 397 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 74 هزار و 74 نوبت داد و ستد بود.ارزش بازار نقدی بورس تهران اما اندکی بیش از 234 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های "پلی اکریل ایران"، "صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود"، "صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان"، "زامیاد"، "آلومینیوم ایران"، "حق تقدم خرید سهام مجتمع فولاد خراسان"، "فرآورده‌های غذایی" و "قند چهارمحال"، "پشم شیشه ایران"، "فرآورده‌های نسوز ایران"، "سیمان بهبهان"، "سیمان دورود"، "بیمه کوثر"، "شیر پاستوریزه پگاه گلستان"، "سرمایه‌گذاری وثوق امین"، "فولاد هرمزگان جنوب"، "کارتن ایران"، "مهرکام‌پارس"،‌"محورسازان ایران رخودرو"، "واسپاری ملت"، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های "سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات"، و حق تقدیم خرید سهام آن، "پارس الکتریک"،"پارس مینو"،" دریایی و کشتیرانی خط دریابندر"، "کارخانجات داروپخش" ، "کارت اعتباری ایران کیش"، "صنایع مس شهید باهنر"، "بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین‌کو"، "پارس سویچ"، "ایتالران" و "صنایع کاغذسازی کاوه" متوقف شدند.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداارن عمده اختصاص دارد بیش از 14 و نیم میلیون سهم به ارزش بیش از 3 و نیم میلیون تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبرو بود. در ملی صنایع مس ایران نیز 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 و نیم میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم منتقل شد.

همچین وضعیت  صنایع فولاد مبارکه اصفهان با انتقال 11 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان تکرار شد.

همچنین امروز 10 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک میلیاردتومان کد به کد شد. همین وضعیت در تراکتورسازی ایران بامعاملات کد به کد بیش از 7 و نیم میلیون سهمی به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان ادامه یافت.

همچنین در ایران ترانسفو بیش از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد و درنهایت 3 و نیم میلیون سهم ارتباطات سیار ایران به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان با معاملات کد به کد از سوی سهامدار عمده همراه بود.

براساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی نظاره‌گر معاملات کم حجم و باری به هر جهت در بورس تهران بود که با گرم‌تر شدن فصل مجامع این روزها اغلب معامله‌گران در تکاپوی محاسبه سود نقدی پیشنهادی شرکت‌ها هستند.

در این بین گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها امروز همزمان با حمایت حقوقی‌ها شاهد اقبال خرید اغلب حقیقی بود که تک سهم‌های این گروه همچنان در کانون توجه بورس‌بازها قرار دارد.

از سوی دیگر انتظار برای تعدیل سود و همچنین سود تقسیمی بالا در مجامع باعث شده تک‌سهم‌های پتروشیمی نیز برای معامله‌گران حقیقی جذاب شود.

گروه دارویی‌ها نیز همچون همیشه در فصل مجامع دوباره برای سهامداران پیگیر سود نقدی مجامع جذاب‌تر شده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر