بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با 96.39 واحد کاهش به 95 هزار و 529 واحد و ارزش روز بازار به 372 هزار میلیارد تومان رسيد و با وجود رشدهای قیمتی پالایشی ها و معدنی‌ها بورس تهران شاهد سقوط در ارش معاملات بود.
کد خبر : ۱۷۶۹۵۳
به گزارش بورس نیوز، معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد تداوم اصلاح قیمت در نمادهای معاملاتی بودند و به نظر می‌رسد با توجه به تداوم حمایت حقوقی‌ها از شاخص در دامنه نوسان منفی قیمت‌، اندکی از فشار فروش در گروه‌های پیشرو کاسته شد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 61 واحدی عدد 17 هزار و 299 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 158 واحدی به رقم  104 هزار و 387 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 3 واحدی به رقم 68 هزار و 392 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 591 واحدی عدد 200 هزار و 578 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار فرا‌بورس با اُفت بیش از 4 واحدی، به پله 1102 واحدی رسید.

همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد 272 هزار و 295 سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و 696 هزار و 370 ریال در بیش از 39 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در معاملات بازار فرابورس تمامی نماد‌های سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه سرمایه گذاری میزاث فرهنگی، پالایش نفت لاوان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، شرکت مواد ویژه لیا، پتروشیمی زاگرس با روند منفی به کار خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان،پالایش نفت بندر عباس و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات هر یک تا 18 واحد ، معدنی و صنعتی گل گهر با 16 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 12 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با 52 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 28 واحد و پتروشیمی مبین با 15 کاهش بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 204 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 773 میلیون  سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 76 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های «سرمایه‌گذاری بهمن»، «بانک ملت»، «داروسازی اکسیر»، «کارخانجات تولیدی شهید قندی»، «صنایع کاشی و سرامیک الوند»،‌ «موتورسازان تراکتورسازی ایران»، «ریخته‌گری تراکتورسازی ایران»، «لوله و ماشین‌سازی ایران»، «گاز لوله، «داروسازی تولید دارو، «امور رفاهی کارگزاران پارس»، «سبحان‌دارو»، «سالمین»، «قند ثابت خراسان»، «بانک ملت و اوراق اختیار خرید و فروش تبعی این بانک»، «تجهیز نیروی زنگان»از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بین‌المللی توسعه ساختمان»، مبین‌وان کیش»، کشتیرانی آریا»، «حق تقدم استفاده‌نشده سرمایه‌گذاری مسکن پردیس»، «ویتانا»، «کارخانجات کابل‌سازی ایران»، «سیمان صوفیان»، «داروسازی زهراوی»، «ایرانی تولید اتومبیل» بازگشایی شدند.

امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 40 میلیون سهم توسعه معادن و فلزات به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو بود. همچنین 34 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان کدبه کد شد.

در ایران‌خودرو نیز بیش از 27 میلیون سهم به ارزش بیش از 6.5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی روبه‌رو شد. همچنین امروز 15 میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی تجمیع شد.

بیش از یک میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس نیز به ارزش 6.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. همین وضعیت در سیمان غرب با معاملات انتقالی بیش از 11 میلیون سهمی به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان تکرار شد.

10 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش 2.5 میلیارد تومان و همچنین 10 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان میان سهامداران عمده آنها منتقل شد.

سهامداران سیمان شمال نیز با کمتر از 9 میلیون سهم به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان معاملات انتقالی را به نام خود ثبت کردند.

بر اساس این گزارش امروز 7.5 میلیون سهم مواد اولیه دارویی البرز بالک به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. 7.5 سهم بانک خاورمیانه نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون گروهی انتقال یافت.

همچنین کمتر از 7 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده تجمیع شد.

بیش از 5.5 میلیون سهم صنایع لاستیکی سهند به ارزش بیش از یک میلیارد تومان معاملات انتقالی را میان سهامداران عمده تجربه کرد و در نهایت کمتر از 5.5 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی از سوی سهامدار عمده همراه شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی همچنان اصلاح قیمتی را در اغلب نمادهای معاملاتی تجربه کرد که حجم معاملات سهام گویای وضعیتی رخوت‌آور و توأم با ناامیدی را نشان می‌دهد. این درحالی است که با رفت و برگشت شرکت‌ها در فصل مجامع همچنان انگیزه‌ای برای جمع‌آوری سهام در سهم‌های جذاب برای بورس‌بازها وجود ندارد.

در کنار تداوم چنین وضعیتی تک‌سهم‌های زیرخاکی اغلب فرابورسی و یا گروه سایر کانه‌های غیرفلزی موردتوجه بورس‌بازها هستند. در این بین گروه غذایی و لبنی، دارویی و همچنین گروه پالایشی‌ها و معدنی‌ها در کانون توجه معامله‌گران حرفه‌ای بازار قرار دارند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر