بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد؛

ایجاد "محدودیت" عامل سرمایه‌گریزی در بازار سرمایه/ نبود اقتصاد آزاد دامن‌گیر بورس شد

کارشناس بازارسرمایه گفت: ایجاد محدودیت در بازار، باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران شده و همین عامل همانند سدی بتونی مقابل سرمایه‌گذاران جدیدی نیز قرار خواهد گرفت و عملا آن بازار طی مدت زمانی از سرمایه‌گذار خالی می‌شود.
کد خبر : ۱۷۶۹۵۸
سیدرضا علوی مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات درخصوص ایجاد محدودیت و سهمیه‌بندی‌ها در بازارسرمایه در گفت و گو با بورس نیوز گفت: با افزایش هزینه شرکت‌ها و رشد محدودیت‌ها از نوع قیمت‌گذاری و سهمیه‌بندی‌ها در بازارسهام، شرکت‌ها با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده‌اند.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت در بازار، باعث مهاجرت سرمایه‌گذاران خواهد شد و همین عامل همانند سدی بتونی مقابل سرمایه‌گذاران جدیدی قرار می‌گیرد و عملا آن بازار را از سرمایه‌گذاری خالی می‌کند؛ بازارسرمایه نیز مستثنی از مهاجرت سرمایه‌گذاران نیست چراکه اگر طبق انتظارات از تحلیل‌های گذشته، سرمایه‌گذاران آینده‌ای نزدیکی را با وجود ریسک‌های فعلی حاکم بر بازار برای بازدهی برآورد نمی‌کنند .

کارشناس بازارسرمایه اظهارکرد: وجود ریسک‌های سیستماتیک در بازارسرمایه باعث شده تا بازار از لحاظ حجم و ارزش معاملات بازدهی ضعیفی را داشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه باید دخالت‌های دولتی در اقتصاد کاهش یابد، تاکید کرد: به هر میزانی که دولت در تولید، عرضه، فروش و حتی در مسائل کلانی مانند نرخ ارز، بهره و حتی واردات ورود کند، اقتصاد آزاد معنای خود را از دست می‌دهد و دامنه مضر آن به بازارسرمایه کشور نیز سرایت می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که امروز نقدینگی و سرمایه‌سرگردان جامعه به سمت بازارسرمایه سوق پیدا نمی‌کند، عدم ریسک‌پذیری بازارسرمایه به موازات آینده مبهم این بازار است؛ بازارسرمایه نیازمند فاکتورهای اساسی برای خروج از شرایط نااطمینانی موجود در این بازار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید سیاست تصمیم‌گیری کلان بلندمدت را در سیستم اجرایی خود نهادینه کند تا حداقل سرمایه‌گذاران بتوانند به صورت میان‌مدت تحلیلی از بازار داشته باشند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران:

هدف بانک توسعه صادرات خدمت به تولید است

مدیرعامل تامین سرمایه سپهر مطرح کرد:

استفاده از معاملات الگوریتم در بازارگردانی

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

انتظار روند صعودی از بازار سرمایه

ارسال نظر