بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
نگرانی از این که عربستان سعودی و روسیه، پس از یک سال کاهش میزان ذخایر انبارهای نفت جهان، تولید خود را افزایش خواهند داد، موجب شد قیمت نفت خام آمریکا ۱.۷ درصد سقوط کند.
کد خبر : ۱۷۷۰۳۳
به گزارش بورس نیوز، در پایان معاملات سه‌شنبه به وقت آمریکا (بامداد چهارشنبه به وقت تهران)، با نگرانی از این که عربستان سعودی و روسیه، پس از بیش از یک سال کاهش دادن میزان ذخایر انبارهای نفت جهان، تولید خود را افزایش دهند، قیمت نفت خام آمریکا بیش از ۱ دلار سقوط کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، قیمت پیش‌خرید هر بشکه  نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۱.۱۵ دلار سقوط کرد و در ۶۶.۷۳ دلار بسته شد؛ یک کاهش قیمت ۱.۷ درصدی!

قیمت پیش‌خرید هر بشکه  نفت برنت ۹ سنت گران‌تر و در ۷۵.۳۹ دلار بسته شد.

عربستان سعودی و روسیه در مورد افزایش تولید اوپک و غیر اوپک به میزان ۱ میلیون بشکه در روز مذاکره کرده‌اند تا کاهش تولید احتمالی ونزوئلا و ایران را جبران کنند.

قبل از برگزاری اجلاس ۲۲ ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت، اوپک، نگرانی‌ها از این که عربستان سعودی و روسیه می‌توانند تولید خود را افزایش دهند، فشار رو به پایین شدیدی بر قیمت‌ها وارد کرده است.

تحلیل‌گران بانک کرِدیت‌سوئیس، روز سه‌شنبه گفتند حتی اگر روسیه و تولیدکنندگان اوپک، تولید خود را افزایش دهند، تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز به بازارهای نفت اضافه خواهد شد که این تا پایان سال ۲۰۱۸ انبارهای نفت اکثر کشورهای توسعه‌یافته را پایین‌تر از میانگین ۵ ساله خود نگاه می‌دارد.

از زمانی که قیمت نفت برنت در ۱۷ ماه می به ۸۰.۵۰ دلار به ازای هر بشکه رسید، که بالاترین سطح آن از ۲۰۱۴ تا کنون است، این شاخص نفتی حدود ۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

افت سهام و تقویت شاخص دلار هم بر قیمت‌های نفت فشار رو به پایین ایجاد کرد. سهام آمریکا دیشب بیش از ۱ درصد سقوط کردند درحالی‌که دلار حدود ۰.۷ درصد تقویت شد. دلار قوی‌تر، نفت را برای کشورهایی که ارزی غیر از دلار دارند، گران‌تر می‌کند (کاهش تقاضا).

به گزارش رویترز، در معاملات اندک روز دوشنبه، فاصله قیمت نفت برنت با نفت آمریکا به ۹.۳۸ دلار رسید، که بالاترین فاصله این دو شاخص از مارچ ۲۰۱۵ تا کنون است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر