بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در دور جدید تحریم های آمریکا هیچ بحثی از ممنوعیت ورود خودرو به ایران دیده نمی شود، اما تجارت قطعات منفصله مشمول جریمه های این کشور می شود تا صنعت خودرو آسیب ببیند.
کد خبر : ۱۷۷۰۶۳
به گزارش بورس نیوز، محسن جهرودی اظهار داشت: آنچه از بررسی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خروج یک جانبه از برجام بر می آید، این است که این تحریم ها صنعت خودروی ایران را نشانه رفته است.

جهرودی تصریح کرد: هرچند از تحریم های گذشته عبور کردیم، اما با توجه به تجربه ای که غربی ها از فشارهای سیاسی و اقتصادی وارد شده به ایران کسب کردند، پیش بینی می شود دور جدید تحریم ها سخت تر باشد.
مدیرعامل سایپا با اشاره به افزایش کیفیت محصولات تولیدی این شرکت گفت: از سراتو تا ساینا، برلیانس، چانگان و حتی تیبا، محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپا دارای کیفیت و امکانات مورد قبولی است و ما تلاش می کنیم خودرویی که از نظر کیفیت توان رقابتی کمتری دارد را از رده تولید خارج کنیم.
وی گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، امسال چه تحریم بشویم و چه تحریم نباشیم، حداکثر تا پایان امسال پراید از چرخه تولید حذف می شود، اما تولید آن محدود به 14 تا 15 هزار دستگاه برای صادرات به عراق، سوریه و برخی کشورهای مستقل هم سود (CIS) ادامه خواهد یافت.

به گزارش میزان، مدیرعامل سایپا با بیان اینکه منکر نقص و کاستی در صنعت خودروی کشور نیستیم، خاطرنشان کرد: با این حال اجازه نمی دهیم دشمنان نظام بخواهند با توسل به صنعت خودرو سر ملت را پایین بیاورند و ما در مجموعه سایپا قول می دهیم ملت ایران را در این صنعت سربلند نگه داریم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
هیات مدیره شرکت پیشنهاد داد؛

پیشنهاد افزایش سرمایه «ساینا»

هیات مدیره شرکت پیشنهاد داد؛

پیشنهاد افزایش سرمایه «ساینا»

ارسال نظر