بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
رییس‌ جمهوری با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا تاکید کرد: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، براساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.
کد خبر : ۱۷۷۱۲۰
به گزارش بورس نیوز، در بخشی از پیام تبریک حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به جناب آقای سوجو ماتارللا رییس جمهوری ایتالیا آمده است: فرا رسیدن روز ملی جمهوری ایتالیا را به جناب‌عالی و مردم آن کشور صمیمانه تبریک می‌گویم.

وی در این پیام افزود: تعامل سازنده و گسترش روابط با کشور دوست ایتالیا، به عنوان یکی از کشورهای مهم اتحادیه اروپایی، براساس احترام و منافع متقابل از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته بوده است.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: در سایه این سیاست، خوشبختانه روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف، روند رو به رشدی داشته و اطمینان دارم با امضای موافقت‌نامه خط اعتباری، مسیر عملیاتی شدن اسناد امضاء شده میان دو کشور تسهیل و تسریع خواهد شد.

روحانی در پایان این پیام از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت رییس جمهوری ایتالیا و سربلندی مردم آن کشور را مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، مردم ایتالیا روز دوم ژوئن 1946 برای انتخاب میان نظام سلطنتی و جمهوری، به پای صندوق های رای فراخوانده شدند. در این همه پرسی 89 درصد از واجدین شرایط شرکت کردند.
در پی این همه پرسی 'اومبرتو دوم'پادشاه ایتالیا به پرتغال تبعید و 'انریکو نیکولا' نیز به عنوان نخستین رییس موقت دولت این کشور انتخاب شد. قانون اساسی ایتالیا نیز روز اول ژانویه 1948 به اجرا گذاشته شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت:

خرید نفت ایتالیا از ایران تا 6 ماه آینده

رییس اتاق مشترک ایران و ایتالیا گفت:

خرید نفت ایتالیا از ایران تا 6 ماه آینده

ارسال نظر