بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اعمال محدودیت ارزی و افزایش ریسک‌پذیری بورس/ تشدید نظارت بر صرافی‌ها

کارشناس بازارسرمایه گفت: اعمال محدودیت‌های ارزی بر اقتصاد باعث شده تا فعالان اقتصادی درصدد تامین ارز مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی خود برمی‌آیند که باعث افزایش ریسک در بازارسرمایه می‌شود.
کد خبر : ۱۷۷۱۵۴
پویان دارابی مدیرعامل کارگزاری آتی‌ساز بازار در گفت‌وگو با بورس‌ نیوز درخصوص تاثیر دلار بر بازارسرمایه اظهارکرد: تجربه بازار حاکی از آن بوده که اعمال محدودیت‌ها باعث ایجاد قیمت فزآینده در بورس کشور می‌شود.

وی ادامه داد: با افزایش اعمال محدودیت‌های ارزی بر اقتصاد، فعالان اقتصادی درصدد  تامین ارز مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی خود برمی‌آیند که اگر دلار دولتی 4200 تومانی در دسترس نباشد، طبیعتا گام در مسیر نرخ ارز آزاد در بازار می‌گذارند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به تامین ارز آزاد از سوی بنگاه‌های اقتصادی و جهت‌گیری بازارسرمایه تصریح کرد: افزایش ریسک‌ ارزی در بازار باعث انتظار بازده بیشتر خواهد شد چراکه به‌مراتب افزایش ریسک‌پذیری در بازار، سود و بازدهی‌ها نیز رشد پیدا می‌کند اما بازار قضیه عکس این موضوع را با کاهش محدودیت‌ها نیز تجربه کرده است.

این فعال اقتصادی همچنین با اشاره به تخصیص ارز دولتی به صرافی‌ها گفت: اهمیت افزایش نظارت برعملکرد صرافی‌ها در این برهه زمانی ارزش دوچندانی پیدا خواهد کرد، زیرا توزیع ارز دولتی با ارقام آزاد می‌تواند به یکی از چالش‌های اساسی بازار در دوران رکود و برهم زدن ثبات اقتصادی کشور تبدیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سطح تحمل دولت مبنی بر تاکید آنها بر دلار 4200 تومانی مشخص نیست اما بازار بر اساس عرضه‌وتقاضا پیش می‌رود و بازار ما را تنها صادرکنندگان و واردکنندگان تشکیل نمی‌دهند بنابراین دولت باید برای تمامی اقتصاد نسخه‌ای کامل بپیچد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر