بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
عضو کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت تولید انبوه مسکن برای کاستن از حجم حباب نرخ ها در بازار تاکید کرد.
کد خبر : ۱۷۷۲۴۴
به گزارش بورس نیوز، شهرام کوسه غراوی با اشاره به آمارهای منتشر شده اخیر در خصوص کاهش 50 درصدی احداث واحدهای مسکونی جدید، گفت: یکی از دلایل مهم برهم خوردن نظم بازار و بروز تنش قیمتی در آن کاهش تولید مسکن است.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کشور به تولید سالی 800 تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد، افزود: عدم تولید این میزان واحد مسکونی و وجود انباشت تقاضا در این حوزه حباب قیمت مسکن را به صورت کاذب بزرگ کرده است.

بی برنامه گی دولت وضعیت فعلی بازار مسکن را رقم زده است

وی با تاکید بر اینکه بی برنامه گی دولت وضعیت فعلی بازار مسکن را رقم زده است، تصریح کرد: متاسفانه دولت در طی سال هایی که مدیریت کشور را بر عهده گرفته هیچ برنامه ای برای تولید مسکن نداشته و حتی ایده طرح مسکن اجتماعی نیز رونمایی نشده است.

کوسه غراوی با بیان اینکه حتی عملیاتی شدن طرح مسکن اجتماعی نیز نمی تواند کسری تولید مسکن را در کشور جبران کند، گفت: عملیاتی شدن مسکن اجتماعی راهی مشابه مسکن مهر بوده و اقشار آسیب پذیر را صاحب خانه می کند از این رو دولت باید با تسهیل شرایط ساخت و ساز در کشور تولید واحد مسکونی را افزایش دهد.

انبوه سازان نیازمند ارایه مشوق های کارآمد هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ارایه مشوق های کارآمد به انبوه سازان و همچنین تولیدکنندگان مسکن می تواند از عدم تعادل ایجاد شده در بخش تولید و عرضه مسکن کاسته و قیمت ها را به خط تعادلی نزدیک کند.

وی با بیان اینکه تلاش دولت برای تقویت سیاست گذاری در حوزه مسکن می تواند رونقی به بازار تزریق کند، گفت: متاسفانه بیشترین انتقادی که به دولت در حوزه مسکن وارد است مربوط به دخالت در امر ساخت و ساز است.

دولت در بخش مسکن صرفا سیاست گذار باشد

کوسه غراوی تاکید کرد: دولت در بخش مسکن صرفا باید سیاست گذار بوده و با حمایت از بخش خصوصی و حتی مردم بازار رابه سمت و سوی خروج از رکود هدایت کند.

بر اساس گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بی توجهی به تولید انبوه مسکن برای اقشار مختلف جامعه حباب نرخ ها در بازار را بزرگ تر کرده و بی ثباتی در قیمت ها را افزایش می دهد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پرداخت تسهیلات نوسازی در روزهای آینده آغاز شد؛

ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در سال در بافت‌های ناکارآمد

پرداخت تسهیلات نوسازی در روزهای آینده آغاز شد؛

ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در سال در بافت‌های ناکارآمد

ارسال نظر