بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
در نهمین سالگرد عرضه سهام بانک صادارت در بورس مطرح شد؛

مدیرعامل بانک صادرات: بیش از نیمی از سرمایه زیان داریم

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به توقف طولانی مدت نماد بانک صادرات در طی سال های گذشته گفت: با توجه به اینکه بانک صادرات بیش از نصف سرمایه زیان دارد و زیان انباشته مان از این مقدار هم بیشتر است مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می شویم و در مجمع باید درباره ادامه فعالیت مان تصمیم‌گیری شود.
کد خبر : ۱۷۷۳۳۱
به گزارش بورس نیوز، امروز به مناسبت سالگرد عرضه بانک صادرات در بورس اوراق بهادار نشستی با حضور معاون بورس تهران و مدیرعامل بانک صادرات در تالار حافظ برگزار شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در مراسم  نهمین سالگرد عرضه اولیه سهام این شرکت در بورس تهران گفت: ما باید به سمتی برویم که دستورالعمل پذیرش را تضمین کنیم چرا که این دستورالعمل نیازمند شفاف‌سازی است.

وی ادامه داد: بانک صادرات مشکلی داشت که بیشتر مربوط به عوامل کلان بود، اعتقاد دارم که بخش مهمی‌ از آن خارج از قدرت بانک صادرات بود اکثر بانک ها در بورس این مشکل را دارند. بدون اصلاح ساختار سرمایه نمی‌توانستیم قدم‌های بعدی را برداریم.

صیدی افزود: باید هم ترکیب منابع و هم ترکیب بدهی را اصلاح می کردیم تا به سودآوری پایدار برسیم. دارایی هایمان ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است. منابع ما که سپرده ها است رشد خوبی داشته که این برای اصلاح ساختار بانک خوب است.

مدیرعامل بانک صادرات که در جمع خبرنگاران بورسی صحبت می کرد گفت: ما مطالباتی از دولت داریم، همه بدهکاران ما بزرگ و ثروتمند هستند ولی پول نقد ندارند، مثل مترو و وزارت نیرو. با آخرین اطلاعاتی که دارم روند عدم افزایش زیان شروع شده است. ظرف چند روز آینده صورت های مالی ۱۳۹۶ نهایی می‌شود و این اطلاعات را به بازار میدهیم. هزینه های مالی ما امسال به مراتب کمتر خواهد بود.

صیدی افزود: ما از موسسه مالی و اعتباری میزان طلب های مهمی داریم. در مورد ثامن ما از طریق خودپردازها به سپرده گذاران وجه میدادیم که الان متوقف شده است. تا ۳۱ خرداد می خواهیم از زیان دهی بکاهیم و تا آخر سال ۱۳۹۷ با افزایش کارمزدها و افزایش عملیات ارزی زیان را کاهش دهیم و وارد سود شویم.

وی ادامه داد: من تلاش کردم برای تیر ماه مجمع خوبی را برگزار کنیم اگرچه صورت های مالی ما زیان ده است و زیان کمی هم نیست و شما هم میدانید. امیدوارم با رفع محدودیت هایی که نظام بانکی دارد وضعیت بهتر شود. امیدواریم با بهبود شرایط ما خبرهای خوبی را به سهامداران و سپرده گذاران بانک صادرات بدهیم.

مدیرعامل بانک صادرات در پاسخ به اینکه آیا بانک مرکزی درباره زمان برگزاری مجمع عمومی سهامداران بانک صادرات نظری داده گفت: بانک مرکزی توصیه خاصی درباره مجمع نداشته. مجمع بانک سر زمان خودش برگزار می شود.

وی درباره تحریم ها گفت: دولت ضمن اینکه ممکن است درخواست هایی را از بانک ها داشته باشد فرصت هم برای بانک ها وجود دارد، در صورت های مالی ۹ ماهه ما میبینید که سود خوبی از عملیات ارزی برده‌ایم و این ناشی از مدیریت تحریم ها بود. نتوانستند حتی یک واحد بانک صادرات را در دنیا ببندند. اگر اتحادیه اروپا آن طور که قول داده در اشل کوچک و متوسط با ما همکاری کند تبادلات بانکی ما بیشتر هم خواهد شد.

صیدی افزود: زیان ۱۲ ماهه ما در سال ۱۳۹۶ نسبت به زیان ۹ ماهه همان روند را داشته امیدوارم که افزایش چندانی نداشته باشد. ولی می توانیم این را بگوییم که روند زیاندهی متوقف شده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره ورشکستگی بانک صادرات گفت: بحث ماده ۱۴۱ قانون تجارت این موضوع اصلا ربطی به بانک ندارد چون باید مجمع تشکیل شود و در مجمع تصمیم گرفته شود که چه باید کرد. ما مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستیم و بیشتر از نصف سرمایه مان زیان داریم و زیان انباشته ما از این هم بیشتر است. مجمع باید تشکیل شود و در مورد ادامه کار تصمیم بگیرد. در یک بانک بزرگ بورسی در کشور نمی شود همین فردا مجمع تشکیل داد، برای اینکه تصمیم کارشناسی بگیریم باید کار کنیم و تصمیم بگیریم. این بانک اصلا ورشکسته نیست ولی درآمدهای ما باید بر هزینه هایمان فزونی پیدا کند، در درآمدهای مشاع فقط باید نقطه سر به سر را رد کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل بانک صادرات افزود: من اعتقاد دارم مدیریت سهام بدون اخبار خوب بسیار سخت خواهد بود و سهامدار با شنیدن اخبار بد اقدام به فروش میکند. امیدوارم قیمت سهام به قیمت قبل از بسته شدن قبلی برسد و این به بازار بستگی دارد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت توسعه گوهران امید مطرح کرد:

عوامل خروج بخشی از سرمایه‌ها از بانک

ارسال نظر