بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
طی هفته‌ای که گذشت قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن به بالاترین رقم طی 3 ماه قبل رسید، علت این افزایش قیمت را سیاست‌های زیست‌محیطی سخت‌گیرانه دولت چین و کاهش تولید شمش سرب در این کشور می‌دانند، هر چند روند شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی این هفته بر این رشد قیمتی، کمک به‌سزایی کرد. در مجموع باید گفت طی چند ماه اخیر قیمت شمش سرب بیش از هر عاملی متأثر از سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا و سیاست‌های دولت چین بوده است.
کد خبر : ۱۷۷۳۷۶
به گزارش بورس نیوز، نمودار 1، قیمت نقدی و موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن طی یک ماه اخیر از هشتم ماه مِی تا هشتم ماه ژوئن را نشان می‌دهد. همان‌طور که در نمودار 1 پیداست، در روز پایانی معاملات هفته پیش‌تر یعنی جمعه 1 ژوئن میزان موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن به 133 هزار و 475 تن رسیده بود. با شروع هفته معاملات، یعنی روز دوشنبه 4 ژوئن موجودی شمش سرب با 0.5 درصد رشد به 134 هزار و 200 تن رسید. در روزهای بعد موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن نزولی داشت و این روند نزولی تا پنج‌شنبه 7 ژوئن ادامه یافت و موجودی شمش سرب در این انبارها به 132 هزار و 850 تن رسید. در روز پایانی معاملات موجودی شمش سرب با اندکی افزایش به 132 هزار و 900 تن رسید. در مجموع طی این هفته موجودی شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن کاهش 0.43 درصدی را تجربه کرد.

همان‌طور که در نمودار 1 مشاهده می‌کنید، قیمت شمش سرب در انبارهای بورس فلزات لندن طی این هفته روند افزایشی داشت. در روز ابتدایی معاملات هفته گذشته یعنی دوشنبه 4 ژوئن قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن که 2 هزار و 428 دلار به‌ازای هر تن بود، در روز بعد قیمت شمش سرب با 3.1 درصد افزایش به 2 هزار و 510 دلار به ازای هرتن رسید که این قیمت بیشترین مقدار پس از فوریه 2018 بود. این روند افزایشی تا روز پنج‌شنبه 7 ژوئن نیز ادامه یافت و قیمت شمش سرب در این روز به بالاترین سطح قیمتی در 3 ماه گذشته، یعتی 2 هزار و 545 دلار به ازای هر تن رسید. با این حال، در روز پایانی معاملات یعنی جمعه 8 ژوئن مجدد قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن با افت 3.0 درصدی به 2 هزار و 468 دلار به ازای هر تن رسید. در مجموع قیمت شمش سرب نسبت به روز پایانی معاملات در هفته پیش خود  رشد 1.7 درصدی داشت.

به گزارش فلزات آنلاین، افزایش قیمت شمش سرب که طی هفته جاری رخ داد را باید ناشی از کاهش تولید شمش سرب در چین دانست که علت این امر سخت‌گیری‌ سازمان‌های زیست‌محیطی این کشور بود که موجب کاهش تولید در این کشور شد. کاهش تولید شمش سرب در چین زمینه افزایش واردات این کشور و رشد جهانی قیمت شمش سرب را فراهم کرد که بر بازارهای بورس فلزات لندن نیز اثر گذاشت. در روز پایانی معاملات، قیمت شمش سرب در بورس فلزات لندن کاهش پیدا کرد که این امر بیش از هر عاملی ناشی از افزایش شاخص ارزش دلار آمریکا بود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ESTONIA
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
فسرب چه خبر مدیر عامل داره چه میکنه الان تو این بحثهای دلاری وبحثهای جهانی فلزات داره چی می گذره در فسرب!!!!!!!!!!!! ؟؟؟؟؟ناظر بورس داره چه کار می کنه ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
ESTONIA
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
به نظر شما توی این اوضاع دلار ونرخهای جهانی فلزات این قدر سود برای فسرب خیلی خیلی خیلی کم نیست ؟؟؟؟به نظر سود خیلی کم اعلام شده ؟؟؟؟دلیلش چیه ؟؟؟!!!!!!!!