بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
بانک دی در سال ۱۳۹۶ توانسته در حوزه بانکداری الکترونیک مبتنی بر دو ابزار اینترنت‌بانک و همراه‌بانک گام بلندی را در ارتقای تعداد کاربران و میزان تراکنش خود بردارد.
کد خبر : ۱۷۷۴۰۳
به گزارش بورس نیوز، محمدعلی بخشی‌زاده، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک دی با اشاره به موفقیت‌های چشمگیر بانکداری الکترونیک این معاونت در سال گذشته گفت: در راستای اقدامات انجام شده، تعداد کاربران حوزه اینترنت بانک دی در مقایسه با سال ۱۳۹۵ به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت و همچنین در زمینه تراکنش‌ها نیز رشد ۲۰ درصدی را ثبت کرده است.

بخشی‌زاده همچنین با تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه همراه‌بانک دی که قابلیت به‌کارگیری بر روی انواع سیستم عامل‌های مختلف گوشی‌های همراه را دارد، گفت: تعداد کاربران همراه‌بانک دی در مقایسه با سال ۱۳۹۵، ۸۰ درصد افزایش یافته و تعداد تراکنش‌ها نیز رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.

وی در ادامه افزود: میزان استفاده از کارت‌های نقدی بانک و دستگاه‌های کارتخوان، رشد ۲۰ درصدی را نشان می‌دهند و امیدواریم در سال جاری بتوانیم این درصدها را به نسبت سال گذشته افزایش دهیم.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک دی رونمایی از ۳۰ نرم‌افزار در سال گذشته و تولید ۵۰ سامانه فعال نرم‌افزاری در مجموع را از اقدامات چشمگیر این معاونت برشمرده و گفت: در سال جاری به منظور تکمیل فرآیند تولید و مدیریت دانش و امکان ایجاد تنوع در گزارش‌های مدیریتی خاص، پروژه "Big DATA" و راه‌اندازی "BI" جامع بانک دی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

طراحی و تولید سامانه سپاد، تسهیلات خودروی جانبازان، ضمانت‌نامه‌های گمرگی، ریسک اعتباری، کشف تقلب، مدیریت صندوق ارزش‌آفرینان و مدیریت تراکنش‌های بیمه دی از مهم‌ترین سامانه‌ها و نرم‌افزارهای طراحی و پیاده‌سازی شده توسط معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات الکترونیک بانک دی در سال گذشته بوده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر