بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲
کارشناس صنعت فولاد کشور گفت: این موضوع نشان دهنده باز شدن بازارهای خوبی به‌روی صنایع مادر کشور است.
کد خبر : ۱۷۷۴۹۱
بهادر احرامیان، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با بورس نیوز، در خصوص رشد 27 درصدی فولاد خام در کشور و تاثیر آن بر بورس و صنایع وابسته با بیان اینکه هر چقدر میزان تولید مواد معدنی و فولادی بالاتر رود بازار بهتری برای تولیدکننده و مصرف کننده وجود دارد گفت: بالا رفتن تولید مواد معدنی نشان دهنده آن است که اهداف کشور در رابطه با تحقق افزایش تولید و خودکفایی داخلی فراهم می‌شود.

احرامیان درخصوص تاثیر افزایش تولید بر صادرات این محصول هم اظهار کرد: صنایع فولادی از نظر شرایط رقابت پذیری با محصولات خارجی هم اکنون در شرایط خوبی قرار دارد.

تاثیر ارز دولتی 4200 تومانی به تولیدکنندگان

وی در خصوص تخصیص ارز دولتی به صنایع فولادی و صنایع وابسته اظهار کرد: وضعیت تخصیص ارز دولتی به این محصول هنوز در شرایط مشخصی نیست و به جز تخصیص در چند مورد مثل الکترود، هنوز در حدی که درخواست ها در این رابطه بوده، ارز دولتی به تولیدکنندگان داده نشده است.

احرامیان همچنین با بیان اینکه اگر ارز 4200 تومانی جا بیافتد و روی آن اصرار شود قیمت ها پایین خواهند آمد نیز گفت: قیمت صنایع وابسته بر همان مبنا در بازار آزاد هم به فروش خواهد رسید.

تاثیر قیمت فولاد بر روی صنایع وابسته

وی افزود: نوسان قیمت فولاد برای صنایع داخلی و خارجی و سطح قیمت آن ها تاثیر چندانی در دراز مدت ندارد و این ارزها همچون صنایع پایین دستی خودشان را تنظیم می کنند.

احرامیان با بیان اینکه اگر قیمت ها بالا برود برای مصرف کنندگان هم این اتفاق می افتد تصریح کرد: در هر جای جهان در یک بازه زمانی وقتی قیمت ها بالا می رود از خودرو تا صنایع وابسته با رشد قیمتی مواجه خواهند شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موضوع حتی در میان مدت هم تاثیری ندارد و از نظر رقابت پذیری هم تفاوتی برای صنایع پایین دستی ایجاد نمی کند.

تغییرات گسترده قیمتی در بازار فولاد

فولاد این روزها متاثر از افزایش نرخ شمش و قیمت های جهانی رشد قابل توجهی را تجربه کرد. همچنین به دنبال نوسانات نرخ ورق فولادی قیمت پروفیل با رشد قیمت مواجه شد و این موضوع در سایر بخش های صنعت فولاد مشاهده می شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاد؛

رشد 19.7درصدی تولید فولاد خام ایران

سرپرست معاونت بازار بورس تهران مطرح کرد:

تنوع صنایع بورس تهران نسبت به بورس های منطقه

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت:

متعادل شدن بازار پرالتهاب فولاد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق تهران:

نمی‌توان هرروز برای اقتصاد تصمیم گرفت

ارسال نظر