بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲
رییس هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

اتفاق مبارک بازار سرمایه، تغییر ذائقه معامله‌گران/ صادرات محوری‌ها در تیررَس سهامداران

مدیر عامل کارگزاری بانک بانک سامان معتقد است نقدینگی چندانی وارد بازار سرمایه نشده بلکه شاهد تغییر ماهیت نقدینگی موجود در بورس و حرکت آن از سمت اوراق بدهی به سهام شرکت ها هستیم.
کد خبر : ۱۷۷۵۴۲
حمید رضا مهر آور در گفت و گو با بورس نیوز گفت: افزایش قیمت دلار باعث بهبود وضعیت سودآوری در شرکت های صادرات محور و ارزآور بازار سرمایه شده است.

وی همچنین با اشاره به استقبال سهامداران از این سهم ها به سبزپوشی همه تابلوها در روز چهارشنبه اشاره کرد و  این موضوع را موجب نگرانی دانست.

 مهرآور با تاکید بر این مطلب که باید به درستی بازار را هدایت کنیم، گفت: به نظر من نقدینگی زیادی وارد بازار نشده است بلکه نقدینگی موجود در بورس تغییر ماهیت داده است.

مهر آور ادامه داد: بخش قابل توجهی از نقدینگی که روز چهارشنبه شاهد ورود آن به بازار بوده ایم در حقیقت ناشی از خروج سهامداران از اوراق بوده است.

حمیدرضا مهرآور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در هدایت نقدینگی به سمت تولید گفت: باید بازار ارز را مدیریت و در مسیر درست قرار دهیم، نباید اجازه داد افراد به ارز و به تبع آن سکه و طلا نگاه سرمایه گذاری در این مقیاس داشته باشند.

وی ادامه داد: در واقع، اتفاق میمون روز چهارشنبه، حرکت و خروج نقدینگی از اوراق و سرمایه گذاری معامله گران در بازار سرمایه و در شرکت های با پی ای ۴، ۳ و ۲/۵ بود.

وی با استقبال از این موضوع به سهامداران توصیه کرد تصمیمات درست و آگاهانه داشته باشند و در صورتی که احساس نیاز می کنند حتما با صندوق های سرمایه گذاری مشترک مشورت کنند.
مهرآور همچنین با اشاره به حباب بودن قیمت سکه گفت: عمده مصارف ارزی ما در بخش واردات و گشایش ال سی ها، ارز مسافرتی و ارز دانشجویی و دارویی است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی این نگرانی وجود دارد که افرادی با تاسیس شرکت های صوری اقدام به گشایش ال سی کنند، بنابراین باید ارز را کانالیزه کنیم و نباید اجازه داد افراد دید سرمایه گذاری به ارز و به تبع آن سکه و طلا داشته باشند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر