بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
شاخص کل توانست با رشد1160 واحدی در کمتر از 2 دقیقه امروز وارد کانال 100 هزار واحدی شود و به رکورد تاریخی دست یابد.
کد خبر : ۱۷۷۵۴۳

به گزارش بورس نیوز، نماگرهای اصلی بورس تهران که چهارشنبه گذشته با رشد خیره کننده در ارتفاع 99 هزار واحدی قرار گرفته بودند، در ادامه روند صعودی خود رکورد جدیدی در بازار سرمایه از خود بجای گذاشتند.

بر این اساس شاخص کل با رشد 1160واحدی در ارتفاع100 هزار و306واحدی قرار گرفت.

نماد معاملاتی شرکت های فولاد، کگل، شپنا، فخوز، شاراک، وامید و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نماد معاملاتی کمنگنز 1160و غگل بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در شرایطی که اکثر تابلوهای بورس تهران یکدست سبز پوش هستند، گروه فلزات اساسی در راس شاخص های صنعت قرار دارند.

در آغاز معاملات امروز ، نماد معاملاتی شرکت سرامیک های صنعتی اردکان(کسرا1) با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد.

روند صعودی شاخص کل از روزچهارشنبه شکل جدیدی به خود گرفته است به طوریکه بررسی های بورس نیوز از افزایش 3 برابری ارزش معاملات خرد به عنوان یکی از پارمترهای جدی در اقبال سهامداران به بورس حکایت دارد.

برخی تحلیگران بر این باورند که جریان نقدینگی به طرف بورس سرازیر شده در حالی که برخی تحلیلگران نیز این وضعیت را ناشی از تغییر ماهیت نقدینگی موجود در بورس و تغییر ذائقه سهامداران و خروج آنها از اوراق مشارکت و اقبال به سهام شرکت ها می دانند.

درمرحله پیش گشایش بازار شاهدد اقبال سهامداران به نمادهای ذوب ،غبهشهر، فاسمین، ومعادن، ارفع، فولاد ، کنور، خساپا، بورس، زاگرس، کگل، کاوه ، وغدیربوده ایم و به نظر می رسد امروز روز نمادهای معدنی و فلزی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
بعداز 6 سال دولت یاد سرمایه گزارای بیچاره شده بورس افتاده ، البته نه از سردلسوزی بلکه از سرناچاری، شاخص اگه به 200 هزارم برسه باز ضرربعضی هاجبران نمیشه
ناشناس
UNITED STATES
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
مهم اینه ادامه داره یا دولت مجبور شده برای دور کردن مردم از بازارهای رقیب از بازار سرمایه حمایت کنه چون این دولت از اول کارش به این بازار پشت کرده