بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد؛

جزييات افزايش سرمايه جديد و سياست پويش بازرگان در "ذوب"/ برخی به دنبال نوسان‌گیری در این سهم هستند

معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان با اعلام خبر برگزاری مجمع ذوب آهن اصفهان در تاریخ 24 تیرماه از برنامه ذوب آهن برای افزایش سرمایه خبر داد.
کد خبر : ۱۷۷۵۶۶
سید امید قائمی در گفت و گو با بورس نیوز در پاسخ به سوالی در مورد اقبال سهامداران به این نماد گفت: بازار قطعا هوشمند است و روند اخبار ذوب آهن را به خوبی دنبال می کند، سال گذشته برنامه ما فروش 1700 میلیارد ریال دارایی و شناسایی ۵ ریال eps با توجه به سود ناشی از فروش این دارایی بود ولی بدون فروش آن دارایی که علی رغم تلاش های ما فروش نرفت، 36 ریالeps به بازار تقدیم کردیم و قاعدتا در صورت فروش آن داریی، ذوب آهن 100 تومان eps شناسایی می کرد.

قائمی با اشاره به تثبیت شرایط بازار، از پیشرفت مطلوب پروژه های توسعه این شرکت خبر داده و گفت: هفته آینده نخستین محموله ریلی ذوب آهن تحویل راه آهن می شود و بر این اساس تمامی وعده ها و برنامه های مدیر عامل سابق راه آهن در حال عملی شدن است.

قائمی با اشاره به بهبود وضعیت آهن افزود: مدیریت بازار عملکرد مثبت و چشمگیری داشته و با مدیریت قابل قبول در هزینه ها نه تنها جلوی رشد هزینه ها گرفته شد بلکه موفق به کاهش هزینه ها نیز شده ایم.

قائمی ادامه داد: تیم مدیریتی شرکت ذوب آهن در شرایط فعلی بسیار هماهنگ و منسجم بوده وهیچ گونه تناقضی بین تصمیمات مدیران ارشد شرکت وجود نداشته و در مجموع کارها به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: ذوب آهن در صنعتی فعالیت دارد که پتانسیل بورسی دارد و با سایر صنایع تفاوت دارد و مجموعه این عوامل سبب شده ذوب آهن از مسیر منفی خود جدا شده و به سمت سوداوری حرکت کند.

قائمی همینطور با اظهار بی اطلاعی از معامله بلوکی در نماد ذوب آهن، گفت: گرچه نمی توان رفتار بازار را پیش بینی کرد ولی در این خصوص اطلاعی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد هدف پویش بازرگان از جمع آوری سهام نماد «ذوب» اظهار کرد: این شرکت همچون سایر خریداران وضعیت بازار را مثبت ارزیابی کرده و به خرید سهم اقدام کرده و تاکنون نیز ضرری از ناحیه خرید این سهم متحمل نشده است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه از محل تجهیزات گفت: افزایش سرمایه تصویب شده و موافقت آن نیز اخذ شده و منتظر نتیجه کارشناس رسمی دادگستری هستیم و پس از برگزاری مجمع عادی، مجمع فوق العاده را برگزار و در مورد این موضوع تصمیم گیری خواهد شد.

وی همچینین در پاسخ به این سوال که گفته می شود شرکت ذوب آهن از طریق یک شرکت جدید التاسیس زیر مجموعه خود در حال جمع آوری و خرید سهام «ذوب» در بازار است، گفت: این شرکت از تعداد زیادی از تجار درجه یک بازار ایران تشکیل شده که در طی 5 سال اخیر، عمده محصول ذوب آهن را خریداری و در بازار عرضه می کردند.

وی با اشتباه توصیف کردن اقدام دیگر سهامداران عمده این شرکت در عدم خریداری بلوک 10 درصدی ذوب آهن، گفت: برای خرید این بلوک منع قانونی وجود نداشت، بلوک با قیمت بسیار مناسب عرضه و  خریدار این بلوک معامله بسیار شیرینی را انجام داد و پول را نیز در طی 7الی 8 سال به صورت قسطی پرداخت خواهد کرد.

قایمی در پایان گفت: متاسفانه اخبار ذوب آهن در بازار تنها از طریق شایعات پیگیری می شود و افرادی که دست به این اقدامات می زنند در پی نوسان گیری و ایجاد فضای غیر شفاف هستند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر