بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
در سال گذشته بیش از 55 درصد از محصولات شرکت ملی مس ایران به صورت صادراتی به فروش رسید. افزایش قابل ملاحظه سود شرکت عمدتا ناشی از افزایش نرخ های فروش محصولات اصلی شرکت شامل کاتد مسی، مفتول مسی و کنسانتره مس می باشد.
کد خبر : ۱۷۷۵۹۰
به گزارش بورس نیوز، درآمدهای عملیاتی شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 25% را نشان می دهد. حاشیه سود ناخالص تولید و فروش محصول کنسانتره مس به عنوان یکی از محصولات اصلی شرکت بیش از 60 درصد می باشد.

این در حالی است که حاشیه سود ناخالص محصولات با ارزش افزوده بالاتر که شامل مفتول مسی و کاتد مسی می باشد ، در سال گذشته به ترتیب کمتر از 20 و 35 درصد بوده است که این موضوع نکته قابل توجهی در صورت های مالی شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می گردد. لازم به ذکر است که نزدیک به 100 درصد از کنسانتره مس شرکت ( که ماده اولیه تولید کاتد و مفتول مس می باشد) به صورت صادراتی به فروش رسیده است.



همان گونه که در جدول و نمودار زیر، نیز مشاهده می گردد، در اردیبهشت ماه و پس از اجرایی شدن سیاست تک نرخی شدن ارز، افت قیمت ها در محصولات شرکت ملی مس ایران با کاهش محسوس نرخ ها به وقوع پیوسته است و بهای هر تن کاتد این شرکت با بیش از 12 درصد کاهش نسبت به فروردین ماه به 293 میلیون ریال به ازای هر تن رسیده است. با این حال و در هفته های اخیر با توجه به استقبال سنگین خریداران از محصولات این شرکت در بورس کالا، بهای هر تن کاتد مس شرکت به بیش از 303 میلیون ریال در هرتن افزایش یافته است.






محصولات اصلی شرکت شامل کاتد، مفتول و کنسانتره مس می باشد که در سال جاری جمع فروش شرکت به بیش از 87 هزار میلیارد ریال رسیده است. بیش از 55 درصد فروش شرکت به صورت صادراتی و بر اساس نرخ های بازار جهانی بورس فلزات لندن صورت می گیرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر