بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی در پاسخ به بورس‌نیوز تاکید کرد؛

واگذاری پروژه Evoting به خارجی‌ها در نبود پیمانکار داخلی/ فرصتی برای آزمون‌ و خطا نیست

مدیرعامل سپرده‌گذاری مرکزی دلیل واگذاری پروژه evoting «سیستم رای‌گیری آنلاین» در سالی که به نام حمایت از کالای داخلی نامگذاری شده را وجود محدودیت‌های در حوزه سخت‌افزاری دانست و گفت: چاره‌ای جز واگذاری این پروژه به خارجی‌ها وجود ندارد.
کد خبر : ۱۷۷۶۰۹
حسین فهیمی در پاسخ به سوال بورس‌نیوز با بیان اینکه ارائه خدمات زیرساختی قابل اتکا به فعالان بازار و ارائه با کیفیت‌ترین و اطمینان‌بخش‌ترین خدمات در اولویت‌ها قرار گرفته چراکه سهامداران وارد بازاری شده‌اند که دارای ریسک‌های مختلفی بوده که در همین راستا باید بهترین خدمات در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

فهیمی با بیان این مطلب که در تامین نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و منابع انسانی با توجه به شیوه‌های دسترسی و شرایط مقرراتی اولویت اول ما تولیدات داخلی است، گفت: در حوزه سخت‌افزاری با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌ایم و عرضه‌کننده‌های بسیار محدودی در حوزه سخت‌افزاری وجود داشته که ناچارا روی به سوی استفاده از سخت‌افزارهای خارجی آورده‌ایم.
وی تاکید کرد: تابه‌حال در کشور هیچ تجربه‌ای در این زمینه وجود نداشته و با بررسی اقدامات و نمونه‌های داخلی متوجه شده‌ایم که نمونه‌های داخلی تماما مبتنی بر سعی و خطا بوده در حالی که در سامانه  evoting  محلی برای آزمون و خطا وجود ندارد. 

وی افزود: در حوزه نرم افزار موضوع دقیقا برعکس بوده و تقریبا بیش از نیمی از نیازمندی‌ها در داخل تامین می‌شود؛ برای مثال، سامانه سجام  توسط یک پیمانکارایرانی به طور کامل از صفر تا صد  طراحی و اجرا شد.

فهیمی ادامه داد: این شرکت ایرانی در فرصت زمانی بسیار کوتاه موفق به طراحی سامانه عظیم و جامع «سجام» با کمترین خطا و حفره های امنیتی شد و خطاها و اشکالات آن را نیز در کوتاه ترین مدت برطرف کرد.

وی در مورد تناقض در برگزاری مجمع آنلاین با قانون تجارت گفت: در برگزاری مجامع آنلاین علاوه بر قانون تجارت حدود بیست  مورد قانون شناسایی شد که به نوعی با برگزاری مجمع مربوط بودند.

وی با ذکر یک مثال در مورد برگزاری مجمع آنلاین  یک موسسه مالی و اعتباری گفت: مجمع این شرکت به طور همزمان  3 ناظر را می طلبد سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی به اعتبار اینکه این موسسه در حوزه پولی فعالیت می کند و وزارت تعاون به دلیل آنکه یک تعاونی است.

وی ادامه داد: رای افراد برای همیشه به صورت انکارناپذیری باید قابلیت بازخوانی داشته باشد این سیستم باید چنین قابلیت های داشته باشد هیچ شرکتی تابه‌حال به صورت جدی در این حوزه وجود نداشته و ما مجبور شدیم با تامین کنندگان خارجی کار کنیم البته  این سامانه 18 کارکرد مختلف  داشته که 2 تا 3 مورد از این کارکردها از طرف شرکت‌های داخلی تامین شود.

فهیمی تاکید کرد: رویکرد ما کار کردن با پیمانکاران داخلی بوده چراکه در دسترس هستند، شرایط قراردادی ما با آنها بهتر است.

وی در پایان درخصوص درآمدها و هزینه‌های این پروژه‌ها خاطرنشان کرد: از منابع فعلی شرکت برای راه‌اندازی پروژه‌ها استفاده خواهدشد و   شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامی عام بوده و تداوم کسب و کار آن به درآمد‌زایی منوط می‌شود بنابراین پیش‌بینی ما آن است از محل درآمد پروژه‌های قبلی برنامه‌های بعدی طرح‌ریزی شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر